Overslaan en naar de inhoud gaan

Albert Heijn: succes berust op twee pijlers

De succesvolle prijsheroriëntatie van Albert Heijn berust vooral op een tweetal pijlers, namelijk prijsimago verbeteren en meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn heeft het aantal activiteiten op de winkelvloer - ondersteund door de Bonusfolder en televisie - de laatste jaren fors opgevoerd; van de Wuppies, poppenkastpoppen, filmweken tot de Hamsterweken. Echter, het aantal producten dat in de aanbieding wordt aangeboden, is fors gedaald.

related partner content for mobile comes here

In vergelijking met de overige supermarkten trekt Albert Heijn de klanten vooral naar de winkel voor het uitgebreide assortiment (vers, specifieke producten) en de weekaanbiedingen.

Daarnaast is de communicatie met de consument op de plek van de aankoop van groot belang. In vergelijking met de gemiddelde supermarktklant wordt de Albert Heijn-klant met meer verschillende communicatiedragers bij een bezoek aan zijn winkel geconfronteerd.

Van alle gekochte producten bij Albert Heijn in de analyseweek (week 35) is ruim één kwart een impulsaankoop, dat wil zeggen: het product en merk waren niet van tevoren gepland.

Hebt u voor dit winkelbezoek reclame/aanbiedingen gezien?
Totaal supermarkten
Ja, winkelfolder 52,0%
Ja, bladen (dag, h-a-h) 19,3%
Ja, reclame op tv/radio 6,7%
Ja, overig 12,6%
Nee 34,7%

Albert Heijn
Ja, winkelfolder 58,3%
Ja, bladen (dag, h-a-h) 11,9%
Ja, reclame op tv/radio 14,3%
Ja, overig 14,9%
Nee 32,7%

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in