Albert Heijn: succes berust op twee pijlers


Albert Heijn heeft het aantal activiteiten op de winkelvloer - ondersteund door de Bonusfolder en televisie - de laatste jaren fors opgevoerd; van de Wuppies, poppenkastpoppen, filmweken tot de Hamsterweken. Echter, het aantal producten dat in de aanbieding wordt aangeboden, is fors gedaald.
In vergelijking met de overige supermarkten trekt Albert Heijn de klanten vooral naar de winkel voor het uitgebreide assortiment (vers, specifieke producten) en de weekaanbiedingen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast is de communicatie met de consument op de plek van de aankoop van groot belang. In vergelijking met de gemiddelde supermarktklant wordt de Albert Heijn-klant met meer verschillende communicatiedragers bij een bezoek aan zijn winkel geconfronteerd.
Van alle gekochte producten bij Albert Heijn in de analyseweek (week 35) is ruim één kwart een impulsaankoop, dat wil zeggen: het product en merk waren niet van tevoren gepland.
Hebt u voor dit winkelbezoek reclame/aanbiedingen gezien?
Totaal supermarkten
Ja, winkelfolder 52,0%
Ja, bladen (dag, h-a-h) 19,3%
Ja, reclame op tv/radio 6,7%
Ja, overig 12,6%
Nee 34,7%
Albert Heijn
Ja, winkelfolder 58,3%
Ja, bladen (dag, h-a-h) 11,9%
Ja, reclame op tv/radio 14,3%
Ja, overig 14,9%
Nee 32,7%
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid