Overslaan en naar de inhoud gaan

'Onlinereclamefilmpjes effectiever dan banners'

Reclamefilmpjes die voorafgaand aan onlinevideocontent worden vertoond, zijn effectiever dan meer traditionele vormen van adverteren op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onlinespots worden niet alleen vaker aangeklikt maar scoren ook beter in thematische campagnes rond naamsbekendheid of merkbewustzijn, blijkt uit twee onderzoeken naar onlinereclame-effectiviteit door MeMo².In het onderzoek is een grote groep respondenten gedurende een periode van zes weken gevolgd en ondervraagd met betrekking tot de 'Turbo-campagne' van ABN Amro.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek van MeMo² heeft zich geconcentreerd op de onlinecampagne rond het ABN Amro beleggingsproduct Turbo. De onlinecampagne richtte zich op naamsbekendheid onder beleggers. Verschillende soorten banners (rectangles, skyscrapers, et cetera) en onlinespots over de Turbo werden 18 miljoen keer getoond aan 2,5 miljoen Nederlanders.

Uit het onderzoek dat daarna volgde, bleek niet alleen dat de onlinespot het effectiefst was, maar ook dat de herkenning van banners na het zien van een onlinespot sterk verbetert. Van de traditionele vormen bleek de zogenaamde rectangle (een vierkante advertentie die meestal rechtsonder in het scherm staat) het effectiefst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in