'Onlinereclamefilmpjes effectiever dan banners'
De onlinespots worden niet alleen vaker aangeklikt maar scoren ook beter in thematische campagnes rond naamsbekendheid of merkbewustzijn, blijkt uit twee onderzoeken naar onlinereclame-effectiviteit door MeMo².In het onderzoek is een grote groep respondenten gedurende een periode van zes weken gevolgd en ondervraagd met betrekking tot de 'Turbo-campagne' van ABN Amro.
Het onderzoek van MeMo² heeft zich geconcentreerd op de onlinecampagne rond het ABN Amro beleggingsproduct Turbo. De onlinecampagne richtte zich op naamsbekendheid onder beleggers. Verschillende soorten banners (rectangles, skyscrapers, et cetera) en onlinespots over de Turbo werden 18 miljoen keer getoond aan 2,5 miljoen Nederlanders.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaUit het onderzoek dat daarna volgde, bleek niet alleen dat de onlinespot het effectiefst was, maar ook dat de herkenning van banners na het zien van een onlinespot sterk verbetert. Van de traditionele vormen bleek de zogenaamde rectangle (een vierkante advertentie die meestal rechtsonder in het scherm staat) het effectiefst.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid