Overslaan en naar de inhoud gaan

Geniale Jack

Uit een interview met Jack de Vries, campagneleider CDA, in Communicatie van maart dit jaar.<?xml:namespace prefix = o ns =…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een interview met Jack de Vries, campagneleider CDA, in Communicatie van maart dit jaar.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

related partner content for mobile comes here

 

'De eerste les bij campagnevoeren is er één van Johan Cruijff: als je de nul houdt, heb je de wedstrijd voor de helft gewonnen.'

 

De race tussen Bos en Balkenende zou al gelopen zijn…

‘Laat Bos er vooral van uitgaan dat hij de winst al binnen heeft. Hij moet het nog wel waarmaken. Balkenende kan straks resultaten laten zien. Na het zuur, komt het zoet. Denk aan die uitspraak van Clinton tegen Bush senior: “It’s the economy, stupid.”? Hoe groter de opleving, hoe lastiger voor Bos om te roepen dat de maatregelen van het kabinet niet nodig zijn geweest.’

 

Bos zou een betere Balkenende zijn: ideologisch is er weinig verschil tussen CDA en PvdA, Bos kan het alleen beter verkopen. Wat zet je daartegenover?

 

‘Ja, ik ga niet alles vertellen, de PvdA leest dit stuk ook. Maar aan de hand van de resultaten kun je laten zien dat Balkenende doet wat hij belooft. In een poll van Maurice de Hond kreeg Bos 44 procent van de stemmen en Balkenende 36 procent. Maar op eigenschappen als eerlijkheid, betrouwbaarheid en geloofwaardigheid scoorde Balkenende hoger dan Bos. En dát zijn de eigenschappen die mensen in het stemhokje belangrijk vinden.’

 

Geniale Jack. Communicatiemanager van het jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in