
De omzet die middels deze vorm van adverteren behaald wordt, verdubbelde ten opzichte van 2012. Ook het gebruik van zogenaamde interruptive formats groeide sterk. In totaal liet de Nederlandse online advertentiemarkt in het eerste halfjaar een omzetgroei van 5,8 procent zien ten opzichte van het eerste halfjaar van 2012. Dit resulteerde in een omzet van 619 miljoen euro, aldus de Online Ad Spend Study H1 2013 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
Google is voor het grootste deel verantwoordelijk voor de groei in het eerste half jaar van 2013. Display advertising bij Nederlandse uitgevers staat daarentegen onder druk van de economische omstandigheden en liet een afname in de omzet zien van 2,3 procent. Adverteerders blijven door de matige economie voorzichtig en investeren mede daarom liever in een op direct resultaatgericht platform, zoals search, in plaats van te adverteren middels meerdere kanalen.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comOmzet per categorie (in miljoenen euro’s)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee