Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Groei mobile advertising zet in

In het eerste halfjaar van 2013 zette de verwachte groei van mobile advertising daadwerkelijk in, aldus IAB en Deloitte.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omzet die middels deze vorm van adverteren behaald wordt, verdubbelde ten opzichte van 2012. Ook het gebruik van zogenaamde interruptive formats groeide sterk. In totaal liet de Nederlandse online advertentiemarkt in het eerste halfjaar een omzetgroei van 5,8 procent zien ten opzichte van het eerste halfjaar van 2012. Dit resulteerde in een omzet van 619 miljoen euro, aldus de die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

related partner content for mobile comes here

Google is voor het grootste deel verantwoordelijk voor de groei in het eerste half jaar van 2013. Display advertising bij Nederlandse uitgevers staat daarentegen onder druk van de economische omstandigheden en liet een afname in de omzet zien van 2,3 procent. Adverteerders blijven door de matige economie voorzichtig en investeren mede daarom liever in een op direct resultaatgericht platform, zoals search, in plaats van te adverteren middels meerdere kanalen.

Omzet per categorie (in miljoenen euro’s)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in