ORN onttroont 538 weer
ORN Radio, (de vertegenwoordiger van de regionale publieke radio-omroepen), groeide met een half procent ten opzichte van dezelfde periode het jaar hiervoor: van 10,9 naar 11,4 procent.
In de vorige rapportageperiode was het 538 dat zich na lange tijd weer marktleider mocht noemen. (In september-oktober 2012 voerde het de lijst voor de laatste keer aan.) De opleving is vooralsnog geen lang leven beschoren. Het zakt van 11,6 naar 11,1 procent.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altena
Luistercijferspektakel
De meest spectaculaire stijger is wederom Q-music. Dat liet in de vorige rapportageperiode nog een stijging zien van 2,2 procentpunt. Nu gaat het van 6,4 naar 8,2 procent: +1,8 procentpunt. Daarmee houdt het de zojuist veroverde vijfde plek vast. Radio 2 moet genoegen nemen met de zesde plaats in de ranglijst.
Groeiers
Ook 3FM laat een geweldige stijging zien ten opzichte van vorig jaar. Het gaat van 8,8 naar 10,0 procent (+1,2), goed voor een derde plek in de lijst. Sky Radio staat daar net achter met een marktaandeel van 9,9 procent. Sky Radio groeit nog wel, maar niet meer zo spectaculair als in de rapportageperioden hiervoor: +0,4 procentpunt.
Dalers
Fors verlies is – behalve voor 538 – voor Radio 1, Radio 2, E Power Radio en Radio Veronica. Radio 2 zakt van 8,7 naar 8,0 procent en moet zoals gezegd Q-music voor de tweede maal op rij boven zich dulden. E Power Radio gaat van 5,3 naar 4,6 procent en moet ook 0,7 procentpunt toegeven. Radio Veronica gaat met 0,8 procentpunt onderuit: van 6,1 naar 5,3 procent marktaandeel. De sterkste daler in het rijtje is Radio 1. Dat gaat van 9,0 naar 7,9 procent, een daling van 1,1 procentpunt.
Stijging Radio 10?
Radio 10 Gold (tegenwoordig Radio 10 FM) staat min of meer ‘stationair’ op een marktaandeel van 3,1 procent. De zender keerde in september weer terug naar de FM-band. Mogelijke veranderingen in het marktaandeel zijn daarom pas in de volgende rapportageperiode zichtbaar.
Bron: NLO/GfK Intomart (doelgroep 10+ jaar; week 6-24 uur).
Klik om te vergroten:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid