Overslaan en naar de inhoud gaan

AutoWeek naar China

INTERVIEW De redactie van AutoWeek krijgt komend voorjaar een nieuwe, tijdelijke standplaats: Bejing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De redactie van de Nederlands-Vlaamse autotitel werkt dan twee maanden vanaf de redactie van de Chinese versie van het van oorsprong Duitse Autobild.

related partner content for mobile comes here

Hoofdredacteur van het autocluster van Sanoma, Robert van den Ham, zegt veel redactionele mogelijkheden te zien voor zowel de Nederlandse als Vlaamse editie van AutoWeek, voor GTO Magazine. Van den Ham: 'En ook voor onze websites en de redactionele samenwerkingsverbanden die wij hebben met het AD en Nu.nl.'

Drie vragen aan Robert van den Ham:

Wat ga je daar doen?
'Acht redacteuren gaan twee maanden naar Bejing. We gaan werken vanaf de redactievloer van de Chinese Autobild, en vandaar uit, heel China door. We gaan reportages en tests maken over de Chinese automerken die eraan komen, interviews doen met de vele Nederlanders die daar op allerlei niveaus een rol spelen, verhalen maken over de mobiliteit in het algemeen in China – en wat gaan we daar in Europa van terugzien. We zitten er voor alle mediakanalen van AutoWeek – print en digitaal dus. En ook voor Vlaanderen.'

Waarom is dit goed AutoWeek?
'Omdat er in China zo enorm veel ontwikkeld wordt op het gebied van automotive en mobiliteit, waar we over een X-aantal jaren in Europa ongetwijfeld het nodige van gaan terugzien. Daar moeten we over berichten. We lezen er hier bar weinig over, en al helemaal over de rol van ons Nederlanders. Via Autobild China hebben we de ingangen bij de juiste mensen, bedrijven en organisaties.'

Zijn dit de eerste stappen van Sanoma in het verre oosten?
'Haha, dit is vooral een belangrijke stap voor, en vooral een initiatief van AutoWeek zelve. Zonder de collega’s van AutoBild aldaar (zeg maar de Chinese AutoWeek, eigendom van AxelSpringer) zouden we dit nooit kunnen realiseren. Ik blijf ernaar zoeken om onderscheidende journalistiek te kunnen brengen en ook ‘ns – in tijden van crisis en dalende autoverkopen – met een positieve bril op te kunnen publiceren over de vele technologische ontwikkelingen in de automotive industrie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in