Overslaan en naar de inhoud gaan

OCS meet ontvankelijkheid voor buitenreclame

Buitenreclamespecialist Posterscope lanceert maandag 6 augustus Out of Home Consumer Survey (OCS).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het OCS geeft inzicht in het gedrag van mensen buitenshuis, hun gemoedstoestand en interesses, gerelateerd aan hun ontvankelijkheid voor buitenreclame, of zoals het Posterscope het formuleert: ‘Out of Home touch points.’ Het onderzoek behelst een aanvullende set vragen aan 4025 respondenten die eerder benaderd zijn voor de Nom Doelgroep Monitor. Dat moet naast alle reeds beschikbare standaard demografische variabelen inzicht geven in stemming, interesses, productgebruik, koopintentie en mediaconsumptie van mensen die activiteiten buitenshuis ondernemen. Op die manier zegt Posterscope met OCS realistische cijfers te kunnen geven over de houding van consumenten tot een bepaald Out of Home medium, en in welke mate het aanzet tot ‘search’ en koop. Dat kan bijvoorbeeld leiden tot het volgende inzicht over zware mobiele internet gebruikers:

related partner content for mobile comes here

‘Ze gaan vaak uit in clubs en drinken regelmatig een kopje koffie buiten de deur. Op weg terug van hun werk denkt de helft aan wat ze ’s avonds zullen gaan eten. Ze maken regelmatig voor hun plezier een autoritje en vervelen zich dikwijls tijdens het boodschappen doen. Reclame in winkelcentra wordt door hun als informatief gezien en voor het stimuleren van verkoop zijn grote digitale schermen langs de weg uitstekende touch points.’

Bas van den Hoogen, country manager van Posterscope Netherlands, zegt te hebben geïnvesteerd in het onderzoek omdat hij het cruciaal vindt om ‘consumentgericht’ te plannen. ‘Alleen zo kan je mensen die buiten de deur zijn op een effectieve manier met merken in contact brengen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in