OCS meet ontvankelijkheid voor buitenreclame
Het OCS geeft inzicht in het gedrag van mensen buitenshuis, hun gemoedstoestand en interesses, gerelateerd aan hun ontvankelijkheid voor buitenreclame, of zoals het Posterscope het formuleert: ‘Out of Home touch points.’ Het onderzoek behelst een aanvullende set vragen aan 4025 respondenten die eerder benaderd zijn voor de Nom Doelgroep Monitor. Dat moet naast alle reeds beschikbare standaard demografische variabelen inzicht geven in stemming, interesses, productgebruik, koopintentie en mediaconsumptie van mensen die activiteiten buitenshuis ondernemen. Op die manier zegt Posterscope met OCS realistische cijfers te kunnen geven over de houding van consumenten tot een bepaald Out of Home medium, en in welke mate het aanzet tot ‘search’ en koop. Dat kan bijvoorbeeld leiden tot het volgende inzicht over zware mobiele internet gebruikers:
‘Ze gaan vaak uit in clubs en drinken regelmatig een kopje koffie buiten de deur. Op weg terug van hun werk denkt de helft aan wat ze ’s avonds zullen gaan eten. Ze maken regelmatig voor hun plezier een autoritje en vervelen zich dikwijls tijdens het boodschappen doen. Reclame in winkelcentra wordt door hun als informatief gezien en voor het stimuleren van verkoop zijn grote digitale schermen langs de weg uitstekende touch points.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBas van den Hoogen, country manager van Posterscope Netherlands, zegt te hebben geïnvesteerd in het onderzoek omdat hij het cruciaal vindt om ‘consumentgericht’ te plannen. ‘Alleen zo kan je mensen die buiten de deur zijn op een effectieve manier met merken in contact brengen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid