Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog meer huismerk in supermarkt

Het huismerk van de supermarkt rukt verder op. Volgens het Economisch Bureau van ABN Amro donderdag gaat het binnenkort om een derde van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aandeel huismerken in de supermarkten bedroeg in 2006 nog ruim een vijfde (20,7 procent). Vorig jaar was dat 28 procent. Ook als straks de grens van 30 procent is bereikt, zal volgens ABN Amro het aandeel huismerken verder groeien. Vooral met biologische en duurzame levensmiddelen maken supermarkten meer winst onder de vlag van een private label. Nederland bevindt zich volgens ABN Amro nu in de Europese middenmoot als het gaat om het aandeel huismerken in de supermarkt. Bijvoorbeeld Duitsland, België en Frankrijk zijn al voorbij de 30 procent en gaan richting 50 procent.

related partner content for mobile comes here

Het Economisch Bureau vindt het opvallend dat supermarkten meer huismerken zijn gaan verkopen, terwijl het prijsverschil met de A-labels is verkleind. Volgens het economisch bureau van de bank komt dit niet alleen door druk die is uitgeoefend op producenten van A-merken om hun prijzen te verlagen. Ook merken de winkels dat steeds meer mensen de huismerken toch wel trouw blijven. In tijden van economische crisis kiest de consument meer voor huismerken. Als het vervolgens beter gaat, blijken ze niet allemaal terug te gaan naar de A-merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in