Omzet JCDecaux SA: plus 6,0 procent
Buitenreclame-exploitant staat er - tegen de conjunctuur in – financieel goed voor. De totale omzet in het eerste halfjaar van 2012 steeg ten opzichte van 2011 met 6,0 procent naar 1,24 miljard. De organische groei (zonder acquisities, verkopen en valutavoordelen) bedroeg Het bedrijfsresultaat zakt weliswaar met 2,3 procent, maar komt desalniettemin uit op 133,3 miljoen.
JCDecaux rapporteert ‘Europa’ los van Frankrijk en de UK. Dat Europa zonder thuisland en Groot Brittannië, doet het beduidend minder goed dan alle andere geografische gebieden. De omzet daalt er met 3 procent naar 379,6 miljoen. Frankrijk blijft min of meer gelijk op 302,3 miljoen, terwijl de omzet in de UK (organisator van de Olympische Spelen dit jaar) spectaculair groeit met 9,9 procent naar 141 miljoen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNoord-Amerika (waar JCDecaux een bescheiden marktaandeel heeft) groeit bescheiden met 2 procent naar 82,9 miljoen. Asia Pacific (+21,4 pct) en ‘rest of the world’ (+35,2 pct) groeien spectaculair naar respectievelijk 271 miljoen en 63,4 miljoen.
Straatmeubilair blijft voor JCDecaux nog altijd de belangrijkste bron van inkomsten. De categorie blijft min of meer stabiel op 572,2 miljoen. Billboard stijgt met 6,9 procent naar 215,8 miljoen, maar de snelst groeiende categorie is Transport: plus 12,5 procent, 452,2 miljoen.
JCDecaux verwacht dat de trend van het tweede kwartaal zich voortzet in het derde kwartaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid