Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet JCDecaux SA: plus 6,0 procent

De omzet van het eerste halfjaar in Europa is stabiel. Spectaculaire groei in Asia-Pacific en ‘rest of the world’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Buitenreclame-exploitant staat er - tegen de conjunctuur in – financieel goed voor. De totale omzet in het eerste halfjaar van 2012 steeg ten opzichte van 2011 met 6,0 procent naar 1,24 miljard. De organische groei (zonder acquisities, verkopen en valutavoordelen) bedroeg Het bedrijfsresultaat zakt weliswaar met 2,3 procent, maar komt desalniettemin uit op 133,3 miljoen.

related partner content for mobile comes here

JCDecaux rapporteert ‘Europa’ los van Frankrijk en de UK. Dat Europa zonder thuisland en Groot Brittannië, doet het beduidend minder goed dan alle andere geografische gebieden. De omzet daalt er met 3 procent naar 379,6 miljoen. Frankrijk blijft min of meer gelijk op 302,3 miljoen, terwijl de omzet in de UK (organisator van de Olympische Spelen dit jaar) spectaculair groeit met 9,9 procent naar 141 miljoen.

Noord-Amerika (waar JCDecaux een bescheiden marktaandeel heeft) groeit bescheiden met 2 procent naar 82,9 miljoen. Asia Pacific (+21,4 pct) en ‘rest of the world’ (+35,2 pct) groeien spectaculair naar respectievelijk 271 miljoen en 63,4 miljoen.

Straatmeubilair blijft voor JCDecaux nog altijd de belangrijkste bron van inkomsten. De categorie blijft min of meer stabiel op 572,2 miljoen. Billboard stijgt met 6,9 procent naar 215,8 miljoen, maar de snelst groeiende categorie is Transport: plus 12,5 procent, 452,2 miljoen.

JCDecaux verwacht dat de trend van het tweede kwartaal zich voortzet in het derde kwartaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in