Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC maakt adverteerders digital savvy

Uitgever van (vooral) dagbladen NRC Media gaat adverteerders kennis bijbrengen van online marketing en advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NRC Media richt een nieuwe kennisnetwerk op voor adverteerders in samenwerking met zes ondernemingen die zich op een of andere manier specialiseren in online marketing en Advertising. Het gaat om:

related partner content for mobile comes here

Red Banana, gespecialiseerd in online strategie, webcare, zoekmachine- en contentmarketing
Bandbeeld, gespecialiseerd in online concepten
DPI, gespecialiseerd in online en offline visuele 3D communicatie
MarketingMonday, gespecialiseerd in commerciële strategieën waarin nieuwe media de hoofdrol spelen
QUADIA Web TV, gespecialiseerd in online video en bijbehorende interactieve technologie
Searchresult, gespecialiseerd in het verhogen van online rendement

Martijn Standaart, commercieel directeur van NRC Media, zegt met het initiatief de dienstverlening aan adverteerders te willen verbeteren. Het is volgens hem een investering in innovatie van marketing- en communicatietools voor advertentiecampagnes.

In een persbericht zegt NRC Media dat het een gemiddeld bereik per nummer verwezenlijkt van 491 duizend (NRC Handelsblad) en 316 duizend (nrc.next). (Bron: Nom Print Monitor 2011-I / 2011-II) De website nrc.nl bereikt volgens de uitgever 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand. De bron die NRC Media bij dit getal noemt is Google Analytics. Maar uit (de objectieve standaard in de markt voor internet bereiksonderzoek ten behoeve van de advertentiemarkt) van mei blijkt dat het netto cijfer uitkomt op iets hoger dan een miljoen (7,8 procent in de doelgroep 13+). Het printbereik van NRC Media is (wanneer we op Stir afgaan) een stuk massiever dan online.

Los van dit verschil in bereik, komt verreweg het overgrote deel van de advertentie-inkomsten van NRC Media uit print, dat bevestigt ook Standaart. De vraag is dan ook: waarom die focus op nieuwe media? Standaart: ‘Wij praten niet meer over het dagblad NRC, maar over het merk NRC. Door dat merk is een heel specifieke doelgroep via verschillende kanalen te bereiken. We verschuiven van de verkoop van platte advertentiepagina’s naar de verkoop van advertising concepten. Krantenadvertenties maken natuurlijk wel dikwijls deel uit van zo’n concept.

Binnenkort worden er onder de naam ‘NRC Media Embassy’ vier kennissessies georganiseerd, waarin de adverteerders adviezen krijgen over hoe zij hun doelgroep optimaal kunnen bereiken. Bovendien zullen de partners op nrcmedia.nl wetenswaardigheden via een blog delen. Standaart: ‘Adverteerders kunnen dus voortaan ook terecht bij NRC Media voor vragen en persoonlijk advies over online marketing, social media, SEO, augmented reality/3D animaties, webcare en online video en webcasting.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in