Overslaan en naar de inhoud gaan

Metrixlab koopt Amerikaanse MarketTools

Het Nederlandse internetmarktonderzoekbureau MetrixLab neemt de Amerikaanse branchegenoot MarketTools Research Solutions over
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Nederlandse internetmarktonderzoekbureau neemt de Amerikaanse branchegenoot over

related partner content for mobile comes here

MarketTools, leverancier van diensten en software voor marktonderzoek, telt 234 medewerkers en is gevestigd in San Francisco met vijf nevenvestigingen in de VS en Azië. Het bedrijf wordt geïntegreerd met de huidige activiteiten van MetrixLab en komt onder leiding van Simon Kooyman, de nieuwe MetrixLab ceo Noord-Amerika.

Het Nederlandse MetrixLab wordt hiermee naar eigen zeggen het op één na grootste internetmarktonderzoekbureau ter wereld, na het Japanse beursgenoteerde Macromill. Na de overname telt Metrixlab meer dan vierhonderd medewerkers. Het bureau heeft dertien kantoren in de VS, Europa en Azië en een jaaromzet van $80 miljoen

Volgens Han de Groot, ceo van MetrixLab, bevestigt de overname de leidende Nederlandse rol in online onderzoek. 'Internet heeft de afgelopen tien jaar de marketinginformatiemarkt op zijn kop gezet en Nederland is één van de koplopers geweest in de adoptie van marktonderzoek via internet. Dankzij de overname zal Metrixlab beter in staat zijn 'om wereldwijde klanten zoals Microsoft en Philips nu overal ter wereld ondersteunen met marktonderzoekspecialisten, toegang tot internationale consumentenonderzoekpanels en geavanceerde onderzoekstechnieken in sociale en mobiele media', zegt De Groot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in