Nieuwe campagne KWF Kankerbestrijding
Het doel van de campagne is het grote publiek duidelijk te maken dat tegenwoordig ruim de helft van alle kankerpatiënten de ziekte kanker minstens vijf jaar overleeft. KWF Kankerbestrijding verheft in deze opvallende publiekscampagne het leesteken 'komma' tot symbool van de strijd tegen kanker. Het leesteken 'punt', dat in het leesteken 'komma' verandert, symboliseert dat de diagnose kanker geen punt achter het leven zet. De komma is het begin van een strijd die nog gevoerd moet worden, door zowel mensen met kanker en hun naasten, als door mensen die kanker hebben overleefd.
Grote verwarring
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe officiële naam Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding, werd op vele manieren afgekort. Dit leidde niet alleen tot grote verwarring bij het publiek, ook de media hanteerden vele namen. De meeste mensen dachten dat er twee organisaties waren, een 'Koningin Wilhelmina Fonds' en een 'Nederlandse Kankerbestrijding'.
Het Koningin Wilhelmina Fonds voor de Nederlandse Kankerbestrijding heeft daarom besloten de officiële naam voluit te laten bestaan, maar de roepnaam voortaan in te korten tot KWF Kankerbestrijding.
Om de herkenbaarheid te vergroten zal de krab, doorboord met het zwaard, als symbool van kankerbestrijding in het logo worden 'vastgeklikt' aan de nieuwe roepnaam KWF Kanker-bestrijding. De kleuren rood wit blauw symboliseren het Nederlandse karakter van de organisatie.
KWF Kankerbestrijding gaat er vanuit dat het nog minimaal een half jaar zal duren voordat de naam echt is ingeburgerd, vooral omdat de nieuwe roepnaam op vervangingsbasis wordt ingevoerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid