Overslaan en naar de inhoud gaan

Welke klanten zijn eeuwig trouw?

Om Customer Relationship Management zo effectief mogelijk in te zetten is het belangrijk te weten met wat voor klanten je van doen hebt:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een bekende marketingwet: investeren in het behouden van bestaande, trouwe klanten levert veel meer op dan steeds weer nieuwe klanten proberen te trekken. Maar hoe weet je welke consumenten je trouw zullen blijven? Marketingprofessoren Werner J. Reinartz en V. Kumar ontdekten een aantal karakteristieken van langetermijnklanten die een goede basis bieden voor een gericht CRM-beleid. Zo bleek dat trouwe klanten gerichter inkopen en meer crossbuyinggedrag vertonen, het gekochte vaker terugbrengen (!), vaker in het bezit zijn van een vasteklantenkaart, over het algemeen wonen in minder dichtbevolkte gebieden en een hoger inkomen hebben.
Ook werd duidelijk dat mailings wel degelijk hun vruchten afwerpen: wie vaak post ontvangt van een bedrijf is meer geneigd tot ‘eeuwige’ trouw dan wie weinig mailings krijgt. Al deze kenmerken gaan zowel in de b-to-c-markt op als in de b-to-b-markt.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Journal of Marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in