Overslaan en naar de inhoud gaan

Bescheidenheid siert Wal-Mart

Het was in 1945 dat Sam Walton zijn eerste supermarkt opende. Pas zeven jaar later volgde de tweede. Het vervolg is bekend. Waar veel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het succesverhaal van Wal-Mart doet denken aan een megavliegwiel dat, eenmaal in gang gezet, steeds harder draait. Neem als maatstaf het aantal vestigingen. Na 25 jaar, in 1970, beschikte Wal-Mart over slechts 38 winkels. De dominantie van Wal-Mart nam daarna verder toe, het concern opende in 2001 zijn duizendste supercenter. Met de bekende prijstactiek van alle-dagen-laag. Inmiddels telt Wal-Mart in totaal bijna 4.000 vestigingen.

related partner content for mobile comes here

Veel succesvolle bedrijven zakken vroeg of laat in. Bij Wal-Mart gebeurt dat niet. Een van de succesfactoren: het bedrijf is, in de geest van zijn oprichter, altijd bescheiden gebleven. Een topman van ’s werelds grootste retailer meldde ooit dat er intern sprake was van een irrationele zorg door de (inmiddels op grote achterstand gezette) concurrentie te worden ingehaald. Prima, want dat houdt iedereen wakker. Het Wal-Mart DNA is altijd hetzelfde gebleven: zorg er oprecht voor dat de gewone man meer kan kopen, zodat hij net zo veel kan genieten als de rijkere bovenklasse. Er zijn dan ook heel veel Joe Sixpacks, die hun leven lang loyaal blijven shoppen bij Wal-Mart.

< SIZE=1>Bron: Fast Company<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in