Overslaan en naar de inhoud gaan

'Neuromarketing' gaat het maken, of en hype?

Niet in de voorspellingen voor 2007, en onterecht: Neuromarketing. Nieuw is het niet natuurlijk, maar wel steeds fascinerender. Financial…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet in de voorspellingen voor 2007, en onterecht: . Nieuw is het niet natuurlijk, maar wel steeds fascinerender. Financial Times wijdt er een uitgebreid artikel aan en er is weer nieuwe onderzoek. Maar is het eigenlijk niet een brug te ver om simpelweg achter de effecten van marketing te komen?

related partner content for mobile comes here

Financial Times publiceert over neuromarketing met de opsomming van wat resultaten van de afgelopen maanden en de voors en tegens. Die laatste zijn er ook, van onder meer Antonio Rangel, 'neuroeconomics expert' van de Caltech University, die meent dat er, op z'n Hollands gezegd, geen tube tandpasta meer zal worden verkocht met de kennis uit onderzoek naar hersenactiviteit rond merkherkenning en koopbeslissingen.

Hij miskent daarmee de resultaten. Zo wordt via de uitstekende weblog op nu dat met proeven met personen aan de fMRI-scan met het voorhouden van producten en prijzen er precies meetbaar was welke gebieden in de hersenen werden geactiveerd.

Vooral de regionen in de bovenkamer die met plezier te maken hebben werden geactiveerd. En bij (te) hoge prijzen werd juist het hersendeel dat de balans tussen voor- en nadelen bepaalt, uitgeschakeld.

Onzin of ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in