Mondelez: meer aandacht voor impulsaankoop
Zo gaan de merken onder andere nog meer inspelen op impulsaankopen.
Strategieën worden ontwikkeld rond specifieke maaltijdmomenten als ontbijt en lunch, en consumenten worden aangespoord om meerdere Mondelez-merken tegelijk te kopen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaBekende merken van Mondelez zijn onder andere Lu, Milka, Oreo, Trident en Philiadelpia.
Tim Cofer, executive vice president en de baas voor Europe bij Mondelez, zegt tegen Marketingweek dat het bedrijf meer dan ooit investeert in dagelijkse shoppermarketingactiviteiten: ‘Je kunt de allerleukste spotjes op tv uitzenden, maat binnen onze sector zijn er heel veel impulsaankopen. Dus als je niet briljant bent op het punt van point-of-sale, zul je niet winnen. We zullen een powerhouse moeten worden op het gebied van POS om als nieuw bedrijf te kunnen slagen.’
De afgelopen maanden testte Mondelez de nieuwe marketingstrategie met het biscuitmerk Belvita, in de winkels van Tesco. In verschillende winkelformats werd het merk verschillend gepromoot, middels een ‘Early Morning’ activatie. Volgens Mondelez had de strategie een positief effect op de omzet.
De nieuwe strategie wordt de komende tijd ingezet voor de kabbelende kauwgom-merken Trident en Twist. De verkoop van de Mondelez-merken ging dit jaar naar beneden met 3 procent, te wijten aan slechte verkopen in Europa en Noord-Amerika.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid