Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondelez: meer aandacht voor impulsaankoop

Mondelez, het merk waaronder Kraft Foods tegenwoordig opereert buiten de VS, innoveert zijn in-store marketingstrategie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo gaan de merken onder andere nog meer inspelen op impulsaankopen.

related partner content for mobile comes here

Strategieën worden ontwikkeld rond specifieke maaltijdmomenten als ontbijt en lunch, en consumenten worden aangespoord om meerdere Mondelez-merken tegelijk te kopen.

Bekende merken van Mondelez zijn onder andere Lu, Milka, Oreo, Trident en Philiadelpia.

Tim Cofer, executive vice president en de baas voor Europe bij Mondelez, zegt tegen Marketingweek dat het bedrijf meer dan ooit investeert in dagelijkse shoppermarketingactiviteiten: ‘Je kunt de allerleukste spotjes op tv uitzenden, maat binnen onze sector zijn er heel veel impulsaankopen. Dus als je niet briljant bent op het punt van point-of-sale, zul je niet winnen. We zullen een powerhouse moeten worden op het gebied van POS om als nieuw bedrijf te kunnen slagen.’

De afgelopen maanden testte Mondelez de nieuwe marketingstrategie met het biscuitmerk Belvita, in de winkels van Tesco. In verschillende winkelformats werd het merk verschillend gepromoot, middels een ‘Early Morning’ activatie. Volgens Mondelez had de strategie een positief effect op de omzet.

De nieuwe strategie wordt de komende tijd ingezet voor de kabbelende kauwgom-merken Trident en Twist. De verkoop van de Mondelez-merken ging dit jaar naar beneden met 3 procent, te wijten aan slechte verkopen in Europa en Noord-Amerika.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in