Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mediabureau vooral geoliede inkoopmachine'

Het mediabureau wordt door adverteerders vooral gezien als ‘geoliede inkoopmachine’ dat wordt ingezet voor de mediaplanning/buying en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een BVA-enquête onder haar leden. Adverteerders lijken dus tevreden over de inkoopfunctie van hun bureau. Maar ook blijkt dat geen enkele adverteerder zijn eigen mediabureau typeert als ‘creatieve challenger’: 35 procent is zelfs van mening dat de meeste innovaties in de mediaplannen bij henzelf vandaan komen. Ook het reclamebureau speelt hier geen rol van betekenis.

related partner content for mobile comes here

Bij de vraag wie van de spelers in het landschap het beste inspeelt op de digitalisering, worden de exploitanten het vaakst genoemd. Ook consumenten zelf spelen volgens adverteerders een belangrijke rol. Opvallend is dat reclame- en mediabureaus nauwelijks genoemd worden.
De meningen over hoe belangrijk de grootte van een mediabureau is zijn verdeeld. 46 Procent van de respondenten vindt de grootte belangrijk en geeft dan de voorkeur aan een groot mediabureau. Als redenen hiervoor worden aangegeven: de inkoopkracht, internationale netwerken en brede dienstverlening.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in