'Mediabureau vooral geoliede inkoopmachine'


Dat blijkt uit een BVA-enquête onder haar leden. Adverteerders lijken dus tevreden over de inkoopfunctie van hun bureau. Maar ook blijkt dat geen enkele adverteerder zijn eigen mediabureau typeert als ‘creatieve challenger’: 35 procent is zelfs van mening dat de meeste innovaties in de mediaplannen bij henzelf vandaan komen. Ook het reclamebureau speelt hier geen rol van betekenis.
Bij de vraag wie van de spelers in het landschap het beste inspeelt op de digitalisering, worden de exploitanten het vaakst genoemd. Ook consumenten zelf spelen volgens adverteerders een belangrijke rol. Opvallend is dat reclame- en mediabureaus nauwelijks genoemd worden.
De meningen over hoe belangrijk de grootte van een mediabureau is zijn verdeeld. 46 Procent van de respondenten vindt de grootte belangrijk en geeft dan de voorkeur aan een groot mediabureau. Als redenen hiervoor worden aangegeven: de inkoopkracht, internationale netwerken en brede dienstverlening.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid