Het huwelijk van Marketing & PR


Zijn Marketing en PR goed op elkaar afgestemd? Trekken zij gezamenlijk op? Zijn het losse disciplines of vallen zij onder dezelfde afdeling?
Mijn eigen beeld is dat het steeds beter gaat. Steeds vaker zie ik marketeers die bewust met PR als middel inzetten. Steeds vaker zie ik PR managers die hun communicatie afstemmen op de betaalde campagnes. Steeds vaker heb ik projecten waar zowel de marketeer als PR manager gezamelijk opereren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToch is de andere kant van de medaille dat PR vaak nog een restpost is. Toch zie je dat PR te vaak te laat in het proces wordt betrokken. Toch zie je ook nog dat PR activiteiten hele andere dingen communiceren dan de reguliere campagne.
Wat is het klimaat tussen Marketing en PR anno 2007? Typerend lijkt mij dat hier op Molblog PR geen eigen pijler heeft. Of kijken wij voor PR nieuws alleen naar de Communicatie website?Interesseert het marketeers? Is PR voldoende relevant voor Molblog?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid