Waarom is YouTube niet wat meer Joost?


Engels voetbal is hot. En wat hot is, moet hot blijven. Daarom klaagt de organisatie van de hoogste Engelse voetbalcompetitie, de Premier League, YouTube aan, voor het zonder toestemming verspreiden van de kroonjuwelen: voetbalbeelden.
Weer een partij die, terecht in mijn ogen, haar content probeert terug te pakken uit de tentakels van het wereld wijde web. Onder andere Viacom en de Japanse auteursrechtenorganisatie JASRAC gingen de Britten voor. En dat is zo jammer, want die beelden passen goed op YouTube, er is vraag en wij genieten er met z'n allen van. Waarom kan er niet, á la Joost, gewoon gepraat en gedeald worden?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJoost scoort letterlijk de ene na de andere grootmacht. En al tijdens de bèta versie liepen technische ontwikkelingen gelijk op met de boardroom sessies tussen de directie en diverse mediapartners. Goed geregeld! Maar wat is of kan Joost wel, dat YouTube niet is of kan?
Of is het slechts een principiële zaak? Joost kwam voor de trein vertrok netjes bij de conducteur en krijgt daarom geen toeslag voor zijn kiezen. YouTube liet zich eerst betrappen, acteerde de vermoorde onschuld en deed het conducteursgilde in grote weerstand schieten? Wie het weet mag het zeggen?
En deze kwam ik ook nog tegen, de eerste Joost-commercial, op YouTube.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid