Overslaan en naar de inhoud gaan

'Beroemdheden die menen te kunnen ontwerpen'

Afgelopen maandag introduceerde topmodel Kate Moss haar eigen collectie voor de Londense kledingwinkel TopShop. De actie liep uit op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen maandag introduceerde topmodel Kate Moss haar eigen collectie voor de Londense kledingwinkel . De actie liep uit op een deceptie. De kleding was ordinair, van zeer slechte kwaliteit en te duur.

related partner content for mobile comes here

Toch schreven de modeglossies vol lof over de collectie. Hoe kan dit, Daily Mail-fashioncolumniste Liz Jones zich af.

Beroemdheden die menen te kunnen ontwerpen: het is volgens haar een hype die volledig uit de hand is gelopen.

En het is niet alleen TopShop: ook de H&M-collectie van Madonna was van een dusdanige kwaliteit dat je je kunt afvragen of kledingretailers hun klanten nog wel serieus nemen...

Het pr-circus in Londen kon in ieder geval niet verhullen dat de kwaliteit van de Moss' kleding nogal te wensen over liet.

Duizenden jonge vrouwen kwamen op de kleding af, stonden uren beleefd in een lange wachrij, maar verlieten vervolgens teleurgesteld weer het pand vanwege 'tacky outfits and inflated prices'.

Liz Jones was niet op het VIP-feestje maar stond samen met de jonge vrouwen in de rij voor de kledingitems. Haar conclusie: Het tijdperk van 'beroemdheden die menen te kunnen ontwerpen' is nu echt voorbij. Marketeers schieten volgens haar met dit soort acties hun doel volledig voorbij.
kun je haar uitgebreide verslag lezen.

Jones vraagt verschillende vrouwen de volgende dag om een reactie: iedereen blijkt zwaar teleurgesteld in hun nieuwe brandgevaarlijke outfits. En men voelt zich in de maling genomen. Dit kan toch niet de bedoeling van Topshop zijn geweest...

Toch lees je volgens Jones in niet één glossy iets negatiefs over deze collectie, bang als de bladen zijn voor een daling van de advertentie-inkomsten. Of nog erger, dat Kate niet meer op hun cover zal staan...

Jones voegt tevens een mooie illustratie toe van 'echte' vrouwen die de kleding van Kate Moss showen. Bij deze!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in