Overslaan en naar de inhoud gaan

Martini vertaalt online campagne naar TV

De online commercial voor Martini Moments is nu ook vertaald naar twee korte televisiecommercials. Mensen meenden de online video namelijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In oktober 2009 startte Watson & Lewis een online campagne voor . De , gelanceerd op YouTube, trok anderhalf miljoen unieke kijkers.

related partner content for mobile comes here

Het mediabudget werd volledig aan online instrumenten (pre-roll advertising, banners, social media en blogs) besteed. Toch meende -tijdens de campagne-evaluatie in maart van dit jaar- 71 procent van de respondenten de commercial van televisie te herkennen. Universal Media evalueerde de online campagne onder 100.000 respondenten. Internet wordt genoemd door 10 procent.

Martini verklaart de verkregen offline brand awareness dankzij twee factoren: de (hoge) productiekwaliteit en de muziekselectie (Caro Emerald: ‘A Night Like This’).

Pieter Waller, senior brandmanager Martini Nederland: ‘Het medialandschap is veranderd. Televisie is niet meer automatisch het meest voor de hand liggende medium. We besloten daarom om onze doelgroep te ontmoeten waar deze zich voornamelijk bevindt: online. Daarbij hoort wel een productiekwaliteit die niet onder doet voor TV, en dus een investering in kwaliteit.’

Watson & Lewis oprichters Maaike Dommershuijzen en Gemma Broekhuis: ‘Doordat de online Martini Moments-commercial ook de officiële video van het nummer ‘A Night like this’ is, werd er op haast organische wijze aanwezigheid op traditionele kanalen – radio en tv - gegenereerd. ‘A Night Like This’ stond namelijk weken op nummer 1 en creëerde daarmee sublieme Martini branding.’

Herkenning -dankzij de muziek- is volgens Pieter Waller voldoende om direct het ‘Martini-gevoel’ op te roepen: ‘Dankzij het droomresultaat van de online campagne volstaan in de nieuwe televisiecommercials 15 seconden van de originele 3 minuten video.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in