Martini vertaalt online campagne naar TV


In oktober 2009 startte Watson & Lewis een online campagne voor Martini Nederland. De video, gelanceerd op YouTube, trok anderhalf miljoen unieke kijkers.
Het mediabudget werd volledig aan online instrumenten (pre-roll advertising, banners, social media en blogs) besteed. Toch meende -tijdens de campagne-evaluatie in maart van dit jaar- 71 procent van de respondenten de commercial van televisie te herkennen. Universal Media evalueerde de online campagne onder 100.000 respondenten. Internet wordt genoemd door 10 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMartini verklaart de verkregen offline brand awareness dankzij twee factoren: de (hoge) productiekwaliteit en de muziekselectie (Caro Emerald: ‘A Night Like This’).
Pieter Waller, senior brandmanager Martini Nederland: ‘Het medialandschap is veranderd. Televisie is niet meer automatisch het meest voor de hand liggende medium. We besloten daarom om onze doelgroep te ontmoeten waar deze zich voornamelijk bevindt: online. Daarbij hoort wel een productiekwaliteit die niet onder doet voor TV, en dus een investering in kwaliteit.’
Watson & Lewis oprichters www.watsonlewis.com Maaike Dommershuijzen en Gemma Broekhuis: ‘Doordat de online Martini Moments-commercial ook de officiële video van het nummer ‘A Night like this’ is, werd er op haast organische wijze aanwezigheid op traditionele kanalen – radio en tv - gegenereerd. ‘A Night Like This’ stond namelijk weken op nummer 1 en creëerde daarmee sublieme Martini branding.’
Herkenning -dankzij de muziek- is volgens Pieter Waller voldoende om direct het ‘Martini-gevoel’ op te roepen: ‘Dankzij het droomresultaat van de online campagne volstaan in de nieuwe televisiecommercials 15 seconden van de originele 3 minuten video.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid