Overslaan en naar de inhoud gaan

Op zoek naar online coupons

Winkelen start voor veel vrouwen met online producten vergelijken. De meeste vrouwen gaan echter op zoek naar online kortingsbonnen. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderzoekers van iVillage/SheSpeaks keken naar de rol die online informatie en opinie spelen in het beslissingsproces van winkelende vrouwen.

related partner content for mobile comes here

Ze vroegen de leden van het SheSPeaks-panel (bestaande uit bezoekers van het online platform ) om online bronnen te noemen die van invloed zijn op hun aankopen wat betreft eten, beauty en huishoudelijke producten.

Het meest genoemde antwoord: online coupons (genoemd door 68 procent van de respondenten), gevolgd door winkelcoupons (66 procent), klantreviews op shoppingsites (61 porcent) en aanbevelingen van vrienden/familie (59 procent).

Andere online bronnen waren e-mails van bedrijven/merken (45 procent), content op merken/corporate site (36 procent), aanbevelingen op blogs (33 procent) en Facebook/tweets van vrienden (19 procent).

Wanneer de onderzoekers vragen of het lezen van reviews de aankoop beïnvloedt, antwoordt 77 procent dat ze hierdoor eerder op zoek zal gaan naar het product in de winkel. 70 procent zegt dat ze eerder voor het besproken merk zullen kiezen in plaats van een ander product, en 67 procent denkt dat ze eerder tot aankoop over zullen gaan.

Maar vooral online coupons spelen een belangrijke rol in het aankoopproces. 77 procent zegt dat het vinden van ‘te printen online coupons’ dé trigger is om een product aan te schaffen. 74 procent zal het hierdoor makkelijker in de winkel kopen, 71 procent verkiest hierdoor dit product boven een ander product.

Online coupons verstrekken op online vergelijkingssites, bijvoorbeeld tijdens een introductie, blijkt dus een zeer effectief middel.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in