Pepsi start mobiel ‘geo-loyalty’ programma
De applicatie, Loot genaamd, laat consumenten weten als ze in de buurt zijn van een Pepsi-verkooppunt. En wanneer consumenten daar dan ook een Pepsi kopen, worden ze beloond met punten, die weer ingewisseld kunnen worden voor gratis muziekdownloads.
Iedere aankoop is goed voor 1 punt, er zijn 3 punten nodig voor een download. Consumenten kunnen kiezen uit een bestand van meer dan 250.000 liedjes.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaLoot is de eerste geolocatie-applicatie waaraan een loyaliteitsprogramma is gekoppeld, zo zegt Margery Schelling, chief marketing officer bij PepsiCo Foodservice tegen MobileCommerceDaily. ‘Consumenten die onderweg zijn hebben altijd een mobieltje bij zich. Als ze iets willen drinken of eten, kunnen ze via Pepsi Loot zien of er een Pepsi-locatie in de buurt is.’
Bonin Bough, directeur social en emerging media bij PepsiCo, tegen Forbes: ‘Pepsi werkt ook samen met Foursquare. De twee complementeren elkaar dan ook. Zowel Foursquare als Loot zijn simpele location-based downloads voor op de mobiel, waarbij gebruikers inloggen en zeggen waar ze zich bevinden, zodat de apps kunnen melden waar ze Pepsi kunnen kopen. Ze kunnen in deze locaties ‘inchecken’ met hun mobiel, en zo punten sparen.’
Ook onderdeel van de strategie: een website (growmyrestaurant.com), een e-mailmarketing- en social mediacampagne, en digital advertising. De location-based campagne start vanaf 18 mei.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid