Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi start mobiel ‘geo-loyalty’ programma

PepsiCo breidt zijn social media-activiteiten uit met een location-based applicatie, waaraan ook een loyaliteitsprogramma is gekoppeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De applicatie, Loot genaamd, laat consumenten weten als ze in de buurt zijn van een Pepsi-verkooppunt. En wanneer consumenten daar dan ook een Pepsi kopen, worden ze beloond met punten, die weer ingewisseld kunnen worden voor gratis muziekdownloads.

related partner content for mobile comes here

Iedere aankoop is goed voor 1 punt, er zijn 3 punten nodig voor een download. Consumenten kunnen kiezen uit een bestand van meer dan 250.000 liedjes.

Loot is de eerste geolocatie-applicatie waaraan een loyaliteitsprogramma is gekoppeld, zo zegt Margery Schelling, chief marketing officer bij PepsiCo Foodservice tegen . ‘Consumenten die onderweg zijn hebben altijd een mobieltje bij zich. Als ze iets willen drinken of eten, kunnen ze via Pepsi Loot zien of er een Pepsi-locatie in de buurt is.’

Bonin Bough, directeur social en emerging media bij PepsiCo, tegen : ‘Pepsi werkt ook samen met Foursquare. De twee complementeren elkaar dan ook. Zowel Foursquare als Loot zijn simpele location-based downloads voor op de mobiel, waarbij gebruikers inloggen en zeggen waar ze zich bevinden, zodat de apps kunnen melden waar ze Pepsi kunnen kopen. Ze kunnen in deze locaties ‘inchecken’ met hun mobiel, en zo punten sparen.’

Ook onderdeel van de strategie: een website (growmyrestaurant.com), een e-mailmarketing- en social mediacampagne, en digital advertising. De location-based campagne start vanaf 18 mei.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in