Overslaan en naar de inhoud gaan

Luister niet teveel naar de klant

Markt- en klantgerichte organisaties presteren op veel fronten beter. Maar niet in alle opzichten. Bedrijven die willen innoveren, moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sommige managers zien klantgerichtheid als de panacee voor alle kwalen. Luister maar naar wat de klant wil en het komt vanzelf goed. Dat is in tal van opzichten ook zo. Het kwaliteitsniveau, de service en het ima-go zijn gebaat bij een klantgerichte instelling. Maar als er nieuwe producten moeten worden ontwikkeld, ligt dat anders. Wie te dicht op de markt zit, kan last krijgen van blikvernauwing. De doorsnee klant is nu een-maal niet zo vernieuwingsgezind. Vooral bij hightech producten is het beter om de wensen van de klant niet al te serieus nemen. Dat betekent overigens niet dat bedrijven waar een klimaat van klantgerichtheid heerst, niet tot innovaties in staat zijn. Vaak komen bij dit soort bedrijven nieuwe producten vandaan die op essen-tiële details verbeterd zijn. Juist dat soort kleinigheden kunnen voor de klant heel interessant zijn.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in