Overslaan en naar de inhoud gaan

Franse papa’s krijgen eigen blad

De nieuwe papa is gearriveerd. Met die slogan probeert het nieuwe magazine Mon Papa de aandacht te trekken. Het blad illustreert de trend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In steeds meer Franse huishoudens doet de vader daadwerkelijk mee aan de opvoeding van het jonge kroost. De jonge vaders gaan een dagje minder per week werken, of worden huisman, terwijl hun partner zorgt voor het leeuwendeel van het gezinsinkomen. Daarnaast runnen steeds meer papa’s een één-ouder-gezin.

related partner content for mobile comes here

Een van die Franse papa’s, Frederic Ragot, ergerde zich groen en geel aan het maternalistische toontje van de Franse babybladen. In de meeste verhalen draait alles nog steeds om de verzorgende rol van de moeder, de vader komt op zondag het spreekwoordelijke stokbrood snijden. Veel uitgevers en redacteuren zijn blijkbaar in het grijze verleden blijven hangen, terwijl Ragot om zich heen talloze mannen zoals hij aan het werk ziet: bezig met luiers, fruithapjes, et cetera.

En dus lanceerde hij in mei het nieuwe blad Mon Papa, gericht op de nieuwe papa’s. De oplage bedraagt 70.000 exemplaren, de verkoopprijs is vier euro. Het blad wordt gepositioneerd als ‘het meest masculiene blad onder de babybladen’, voor mannen tussen de 25 en 35 jaar. Een interessante lancering, gericht op een interessante doelgroep. Mon Papa vraagt een andere benadering van veel van de adverteerders, die het blad goed weten te vinden. Zij kunnen nu niet meer aankomen met hun belegen advertenties, als vanouds gericht op de moeders.

Bron: Stratégies

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in