Franse papa’s krijgen eigen blad


In steeds meer Franse huishoudens doet de vader daadwerkelijk mee aan de opvoeding van het jonge kroost. De jonge vaders gaan een dagje minder per week werken, of worden huisman, terwijl hun partner zorgt voor het leeuwendeel van het gezinsinkomen. Daarnaast runnen steeds meer papa’s een één-ouder-gezin.
Een van die Franse papa’s, Frederic Ragot, ergerde zich groen en geel aan het maternalistische toontje van de Franse babybladen. In de meeste verhalen draait alles nog steeds om de verzorgende rol van de moeder, de vader komt op zondag het spreekwoordelijke stokbrood snijden. Veel uitgevers en redacteuren zijn blijkbaar in het grijze verleden blijven hangen, terwijl Ragot om zich heen talloze mannen zoals hij aan het werk ziet: bezig met luiers, fruithapjes, et cetera.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn dus lanceerde hij in mei het nieuwe blad Mon Papa, gericht op de nieuwe papa’s. De oplage bedraagt 70.000 exemplaren, de verkoopprijs is vier euro. Het blad wordt gepositioneerd als ‘het meest masculiene blad onder de babybladen’, voor mannen tussen de 25 en 35 jaar. Een interessante lancering, gericht op een interessante doelgroep. Mon Papa vraagt een andere benadering van veel van de adverteerders, die het blad goed weten te vinden. Zij kunnen nu niet meer aankomen met hun belegen advertenties, als vanouds gericht op de moeders.
Bron: Stratégies
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid