VS zien online advertentiebestedingen fors stijgen
Volgens Jupiter Research stijgt de online advertentiemarkt van 6,6 miljard in 2003 tot 16,1 miljard dollar in 2009. Nieuw: de offline bestedingen lopen volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau voor het eerst niet terug, maar online zal er sterker op vooruit gaan.
Betaalde zoekopdrachten stijgen de komende twee jaar volgens Jupiter met 30 procent. Dit gaat ten koste van de traditionele online advertentieformaten (daling 25 procent) en de rubrieksadvertentie (ook een daling van 25 procent). Jupiter voorspelt ook dat de gemiddelde prijs per duizend (CPM) op het web zal stijgen, dit wijst op een meer volwassen houding jegens online media.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
TNS Media Intelligence/CMR meldt dat het totaal aan advertentiebestedingen in de Verenigde Staten het eerste half jaar 2004 steeg met 9,1 procent, dat is omgerekend 67,6 miljard dollar. Dit in vergelijking met dezelfde periode in 2003.
Bijna alle onderzochte media lieten een groei zien in de eerste zes maanden, met internet op nummer 1 (+25,9 procent). Het onderzoeksbureau telde 8,6 miljard dollar aan online advertentiebestedingen.Daarmee overtreft het online aandeel voor het eerst de 5 procent in de totale mediabestedingen. De media met het sterkste marktaandeel zijn de lokale dagbladen (17,6 procent), de televisie netwerken (16,6 procent) en de consumentenmagazines (14,5 procent).
De top drie van de grootste adverteerders bleef ongewijzigd, nummer 1 in de VS is Procter and Gamble gevolgd door General Motors en Time Warner.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid