Overslaan en naar de inhoud gaan

VS zien online advertentiebestedingen fors stijgen

TNS Media Intelligence/CMR rapporteert een stijging van de online bestedingen met 9,1 procent in het eerste half jaar van 2004. En de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Jupiter Research stijgt de online advertentiemarkt van 6,6 miljard in 2003 tot 16,1 miljard dollar in 2009. Nieuw: de offline bestedingen lopen volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau voor het eerst niet terug, maar online zal er sterker op vooruit gaan.

related partner content for mobile comes here

Betaalde zoekopdrachten stijgen de komende twee jaar volgens Jupiter met 30 procent. Dit gaat ten koste van de traditionele online advertentieformaten (daling 25 procent) en de rubrieksadvertentie (ook een daling van 25 procent). Jupiter voorspelt ook dat de gemiddelde prijs per duizend (CPM) op het web zal stijgen, dit wijst op een meer volwassen houding jegens online media.

TNS Media Intelligence/CMR meldt dat het totaal aan advertentiebestedingen in de Verenigde Staten het eerste half jaar 2004 steeg met 9,1 procent, dat is omgerekend 67,6 miljard dollar. Dit in vergelijking met dezelfde periode in 2003.
Bijna alle onderzochte media lieten een groei zien in de eerste zes maanden, met internet op nummer 1 (+25,9 procent). Het onderzoeksbureau telde 8,6 miljard dollar aan online advertentiebestedingen.Daarmee overtreft het online aandeel voor het eerst de 5 procent in de totale mediabestedingen. De media met het sterkste marktaandeel zijn de lokale dagbladen (17,6 procent), de televisie netwerken (16,6 procent) en de consumentenmagazines (14,5 procent).

De top drie van de grootste adverteerders bleef ongewijzigd, nummer 1 in de VS is Procter and Gamble gevolgd door General Motors en Time Warner.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in