"Philips-slogan te weinig borstklopperig"
Maar 'simplicity' (eenvoud) is een ander verhaal, vindt de aan het adviesbureau Brand Capitalverbonden expert. "Dat kan gemakkelijk verkeerd worden uitgelegd. Het wekt een beetje deassociatie met 65-plussers die niet weten hoe een MP3-speler werkt."
"Eenvoud is een 'hygiënefactor'. Daar moeten je apparaten gewoon aan voldoen. Dat moet jeniet willen benadrukken", doceert Riezebos. Hij adviseert bedrijven over hoe zij het beste hunmerken in de markt kunnen positioneren en geeft les aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe slogan in zijn geheel ontbeert volgens Riezebos elan en ambitie. "Het is te weinigborstklopperig", vindt hij. "Philips heeft een naam op innovatief gebied. Dat moet je durvenuitspreken en benadrukken."
De merkendeskundige was ook al niet kapot van de vorige slogan 'Let's makes things better', die het concern negen jaar lang heeft gevoerd. "Dat had iets van 'We zijn er nog niet, maar wedoen ons best'." Beter was in de visie van Riezebos de leus die het concern in vroegere jarenvoerde: 'Philips, dan is het goed'. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid