Overslaan en naar de inhoud gaan

"Philips-slogan te weinig borstklopperig"

Met 'Sense' in de nieuwe slogan 'Sense and simplicity' van elektronicaconcern Philips kan merkendeskundige dr. Rik Riezebos nog wel uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar 'simplicity' (eenvoud) is een ander verhaal, vindt de aan het adviesbureau Brand Capitalverbonden expert. "Dat kan gemakkelijk verkeerd worden uitgelegd. Het wekt een beetje deassociatie met 65-plussers die niet weten hoe een MP3-speler werkt."

related partner content for mobile comes here

"Eenvoud is een 'hygiënefactor'. Daar moeten je apparaten gewoon aan voldoen. Dat moet jeniet willen benadrukken", doceert Riezebos. Hij adviseert bedrijven over hoe zij het beste hunmerken in de markt kunnen positioneren en geeft les aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

De slogan in zijn geheel ontbeert volgens Riezebos elan en ambitie. "Het is te weinigborstklopperig", vindt hij. "Philips heeft een naam op innovatief gebied. Dat moet je durvenuitspreken en benadrukken."

De merkendeskundige was ook al niet kapot van de vorige slogan 'Let's makes things better', die het concern negen jaar lang heeft gevoerd. "Dat had iets van 'We zijn er nog niet, maar wedoen ons best'." Beter was in de visie van Riezebos de leus die het concern in vroegere jarenvoerde: 'Philips, dan is het goed'. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in