Grolsch wil aan imago sleutelen
Waar Heineken de afgelopen jaren met zijn merk Amstel op het groepsgevoel mikte, lijkt Grolsch de boot te hebben gemist. Met een nieuwe reclamecampagne wil Grolsch zich de komende maanden opnieuw profileren.
Grolsch wil zijn marktaandeel in Nederland verhogen door zich te richten op de 'samendrinkende' bierconsumenten. De individualistische reclames hebben de bierdrinkers op
het verkeerde been gezet, benadrukt de van Philips afkomstige Grolsch-baas.
Het bedrijf wil meer richtingen op. Ook investeert Grolsch dit jaar meer in de horeca en doet het bedrijf meer onderzoek naar nieuwe verpakkings- en marketingmethoden. Over activiteiten op het gebied van thuistapsystemen, waar de grote concurrenten Heineken en Interbrew mee
bezig zijn, wilde Grolsch niets kwijt.
Een grotere zichtbaarheid in de kroegen en restaurants past ook bij het nieuwe imago. De investeringen in de horeca zullen over heel 2004 ruim het dubbele zijn van vorig jaar. Dit jaar steekt Grolsch 17,5 miljoen euro in de horeca tegen 7,3 miljoen in 2003 (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid