Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch wil aan imago sleutelen

Het roer bij de Enschedese bierbrouwer Grolsch moet om. De nieuwe bestuursvoorziter Ab Pasman wil het bedrijf een nieuw imago aanmeten. 'De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waar Heineken de afgelopen jaren met zijn merk Amstel op het groepsgevoel mikte, lijkt Grolsch de boot te hebben gemist. Met een nieuwe reclamecampagne wil Grolsch zich de komende maanden opnieuw profileren.
Grolsch wil zijn marktaandeel in Nederland verhogen door zich te richten op de 'samendrinkende' bierconsumenten. De individualistische reclames hebben de bierdrinkers op
het verkeerde been gezet, benadrukt de van Philips afkomstige Grolsch-baas.
Het bedrijf wil meer richtingen op. Ook investeert Grolsch dit jaar meer in de horeca en doet het bedrijf meer onderzoek naar nieuwe verpakkings- en marketingmethoden. Over activiteiten op het gebied van thuistapsystemen, waar de grote concurrenten Heineken en Interbrew mee
bezig zijn, wilde Grolsch niets kwijt.

related partner content for mobile comes here

Een grotere zichtbaarheid in de kroegen en restaurants past ook bij het nieuwe imago. De investeringen in de horeca zullen over heel 2004 ruim het dubbele zijn van vorig jaar. Dit jaar steekt Grolsch 17,5 miljoen euro in de horeca tegen 7,3 miljoen in 2003 (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in