Waardering krantenadvertenties neemt toe
Dat concludeert het Cebuco na een inventarisatie van de dagbladensector.
De conclusies komen overeen met het halfjaarrapport van BBC De Media en Reclame Bank. Afgelopen voorjaar lanceerden De Twentsche Courant Tubantia en De Telegraaf een zondagskrant. Beide uitgevers zijn tevreden.
Volgens De Telegraaf blijkt uit lezersonderzoek dat 77 procent de krant op zondag niet meer wil missen. De leesduur op zondag ligt bijna 27 procent hoger dan op doordeweekse dagen.
Door de introductie van de zondagskranten hebben radio en televisie niet langer een advertentiemonopolie op zondag. Adverteerders kregen daardoor nieuwe mogelijkheden en vinden die interessant, aldus het Cebuco. Het blijkt namelijk dat het aantal lezers dat zich ergert aan krantenadvertenties jaarlijks afneemt, terwijl tv-spotjes steeds irritanter worden gevonden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta
Algemeen Dagblad heeft sinds eind maart een dagelijkse sportkrant op tabloidformaat. Inmiddels zijn daarvan 65.000 proefabonnementen verkocht en ook de losse verkoop steeg significant. Uit onderzoek blijkt dat de lezers AD Sportwereld positief waarderen.
Sinds 31 maart verschijnt Het Parool, als eerste van de betaalde dagbladen, volledig op tabloidformaat. Van de lezers is 86 procent positief over die wisseling van formaat. Het Parool noemt het opmerkelijk dat de gemiddelde leesduur van de krant met 10 procent is toegenomen en dat de lezers de krant vaker ter hand nemen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid