Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse samenwerking Peppers & Rogers Group en Carlson Marketing Group

Peppers en Rogers Group (PRG) komt deze maand op de Nederlandse markt, als onderdeel van de Carlson Marketing Group. PRG is een autoriteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gezamenlijke introductie op de Nederlandse markt vloeit voort uit het streven van beide organisaties om de samenwerking, die van augustus 2003 dateert, internationaal uit te bouwen. Carlson Marketing zal PRG vertegenwoordigen vanuit haar kantoor in Amsterdam. Carlson Marketing zal daarbij gebruik maken van ondersteuning en expertise van de PRG organisatie in 10 steden waaronder Londen, Brussel en Zurich. PRG kondigde tevens aan de publicatie van een nieuw boek in het voorjaar 2005 rondom het nieuwe managementconcept ‘Return on Customer’ waar Peppers en Rogers mee werkt.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven zien in toenemende mate de waarde van goede, diepgaande relaties met klanten, met als doel klantenloyaliteit en het maximaliseren van klantenretentie. Peppers & Rogers en Carlson Marketing voorzien de markt van een geïntegreerde oplossing die strategisch advies in CRM, 1to1-marketing en klantenmanagement combineert met de juiste RM oplossing. Samen kunnen PRG en Carlson Marketing bedrijven assisteren met het hele traject; CRM-visie & strategie, plus ontwerp en uitvoering van meetbare RM-oplossingen.

’Carlson Marketing is ervan overtuigd dat relaties essentieel zijn voor betere bedrijfsresultaten’, zegt Gertjan Keg, Executive Vice President Carlson Marketing Group. ‘Om onze positie te versterken en te blijven groeien, heeft Carlson Marketing het strategische besluit genomen om samen te werken met Peppers & Rogers Group. De bedrijfsfilosofieën van beide bedrijven zijn volledig complementair en de samenwerking zal leiden tot een unieke positionering in de markt.’
Zowel Peppers & Rogers Group als Carlson Marketing Group zal zijn identiteit behouden, ook in Nederland. Wel zullen beide bedrijven actief samenwerken om klanten de best mogelijke oplossingen te kunnen bieden. Beide organisaties binden zich niet aan een bepaalde technologie; de keuze is afhankelijk van het belang van de klant.

De oprichters van PRG, Don Peppers en Martha Rogers, verwierven bekendheid met ‘1to1-marketing’ dat simpelweg stelt dat verschillende klanten verschillend behandeld dienen te worden. Door de jaren heen is het theoretische concept omgezet in een praktische methodologie waarmee de waarde van de klantendatabase van een bedrijf vergroot kan worden.Gedegen klantenkennis stelt bedrijven in staat om groepen klanten te benaderen met een propositie die specifiek aansluit op hun behoeften en interesses. 1to1-marketing is noodzakelijk om de afnemende effectiviteit van massamarketing te compenseren. Peppers & Rogers adviseert bedrijven op het gebied van strategie en tactieken teneinde een meetbaar en duurzaam concurrentievoordeel op te bouwen teneinde betere berdijfsresultaten te realiseren.

Carlson Marketing Group helpt haar klanten met het vergroten van de waarde van haar klantendatabase door het ontwikkelen van een gedetailleerd, geïntegreerd Relationship Marketing (RM) plan dat klantenstrategieën omzet in meetbare resultaten. Carlson Marketing beschouwt hierbij het creëren van betere relaties als een framewerk voor het implementeren van 1to1-strategiën op bedrijfsniveau. Carlson Marketing assisteert bedrijven met het beantwoorden van de vraag welke RM activiteiten optimaal voor hen zijn en hoe een RM programma kan worden ontwikkeld en aangepast zodat het werkt in verschillende lokale markten.

’Dit is het perfecte huwelijk’, zegt Don Peppers, oprichtend partner van PRG. ‘In ons werk met klanten over vele industrieën en bedrijfsmodellen, hebben wij geleerd dat bedrijven die klant-gebaseerde bedrijfsinitiatieven implementeren, een duidelijke strategie nodig hebben die door praktische, meetbare programma's wordt ondersteund. De samenwerking tussen PRG en Carlson Marketing staat ons toe om op deze belofte te leveren.’

Een eerdere poging van PRG om zich in Nederland te vestigen, in september 2000, liep in 2002 uit op een faillissement. De BV Marketing 1to1/Peppers & Rogers Group The Netherlands zetelde toen in Apeldoorn.

Het concept ‘Return on Customer’ (ROC) stelt bedrijven in staat de waarde van hun organisatie te meten aan de hand van Customer Equity ofwel klantenvermogen. Klanten dienen beschouwd te worden als financiële activa en de focus dient te liggen op het handhaven cq. vergroten van de waarde van de klantendatabase van een organisatie. Teneinde de waarde van de organisatie te vergroten dient het management in haar beslissingen altijd aandacht te besteden aan ‘Customer Equity’ dat gedefinieerd wordt als de som van de lifetime value van alle huidige en toekomstige klanten. ROC is de ratio waarmee een bedrijf in staat is waarde te creëren uit een gegeven ‘Customer Equity’.
Dit managementconcept staat centraal in Pepper’s nieuwe boek Maximize Return on Customer dat naar verwachting in het voorjaar 2005 zal uitkomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in