Overslaan en naar de inhoud gaan

Medicijncampagne aangepast na klacht

Een oudervereniging voor kinderen met adhd heeft een advertentiecampagne voor vergoeding van een geneesmiddel gisteren aangepast na…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Trouw. Oudervereniging Balans voert in krantenadvertenties en radiospotjes actie voor het middel Concerta van fabrikant Janssen-Cilag. Balans wil dat minister Hoogervorst het middel volledig vergoedt. Via de advertenties worden lezers opgeroepen een enquête op internet in te vullen.

related partner content for mobile comes here

De campagne heeft kwaad bloed gezet bij concurrenten van Janssen-Cilag, omdat tot gisteren de volledige merknaam van het middel werd genoemd. Dit is in strijd met de Geneesmiddelenwet, die reclame voor recept-geneesmiddelen verbiedt. In de advertentietekst is de merknaam sinds vandaag vervangen voor de naam van de werkzame stof, methylfenidaat.

Janssen-Cilag ontkent overigens betrokkenheid bij de campagne. De oudervereniging heeft gisteren wel contact gezocht met de sector reclametoezicht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. 'Wij hebben meegedeeld wat wel en wat niet is toegestaan', aldus een woordvoerster. De radiocampagne werd vervolgens gestaakt en de advertentietekst aangepast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in