Medicijncampagne aangepast na klacht


Dat meldt Trouw. Oudervereniging Balans voert in krantenadvertenties en radiospotjes actie voor het middel Concerta van fabrikant Janssen-Cilag. Balans wil dat minister Hoogervorst het middel volledig vergoedt. Via de advertenties worden lezers opgeroepen een enquête op internet in te vullen.
De campagne heeft kwaad bloed gezet bij concurrenten van Janssen-Cilag, omdat tot gisteren de volledige merknaam van het middel werd genoemd. Dit is in strijd met de Geneesmiddelenwet, die reclame voor recept-geneesmiddelen verbiedt. In de advertentietekst is de merknaam sinds vandaag vervangen voor de naam van de werkzame stof, methylfenidaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJanssen-Cilag ontkent overigens betrokkenheid bij de campagne. De oudervereniging heeft gisteren wel contact gezocht met de sector reclametoezicht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg. 'Wij hebben meegedeeld wat wel en wat niet is toegestaan', aldus een woordvoerster. De radiocampagne werd vervolgens gestaakt en de advertentietekst aangepast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid