Papieren Touch Magazine verdwijnt
Hoofdredacteur Marvin Tholen zegt tegen VPRO-site 3voor12 liepen de inkomsten niet zozeer terug, maar was het te weinig om rendabel te zijn.
Touch Magazine had een oplage van 25.000 exemplaren en het was voor een groot deel afhankelijk van inkomsten van partners als K-Swiss en Partypeeps.
Tholen verklaart de tegenvallende oplage door te zeggen dat een urban tijdschrift niet laagdrempelig genoeg is voor de doelgroep, jongeren van 18 tot 24 jaar. ‘Ze hebben geen zin om helemaal naar de winkel te gaan voor het tijdschrift. Bovendien is 4,50 euro veel geld voor ze. Het is een stuk eenvoudiger om even op internet naar de website te surfen.’
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe drie redacteuren gaan met de freelancers door als een collectief van reporters. Het werk wordt vervolgens aangeboden aan meer multimediale media. De eerste partner is gevonden in de website Urbanscene.nl.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid