Consumentenvertrouwen licht gedaald
Het vertrouwen schommelt sinds juli 2004 rond een waarde van -20. Dit is de hoogste waarde sinds het voorjaar van 2002. Het teruglopende vertrouwen hangt samen met een kleine daling van de koopbereidheid. Die liep in september ook met 3 punten terug. Het oordeel van de consument over het economisch klimaat veranderde nauwelijks, zo blijkt uit het Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS.
De koopbereidheid is, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, in september uitgekomen op ‒20, 3 punten lager dan in augustus. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en op de vraag of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen. Consumenten zijn vooral negatiever geworden over hun financiële situatie.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVooral de verwachtingen voor de komende twaalf maanden zijn verslechterd. Over het doen van grote aankopen, is de consument in september nauwelijks van mening veranderd. Consumenten blijven weliswaar overwegend negatief over het doen van grote aankopen, maar ze zijn hierover de laatste maanden wel iets minder somber geworden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid