Overslaan en naar de inhoud gaan

Toename live webcasting beursfondsen

Van alle AEX-fondsen maakt momenteel 92% gebruik van een live audio en/of video webcast voor haar analisten- en persbijeenkomsten. Hiermee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"Halverwege 2003 had 68% van de AEX-fondsen een vorm van audio/video webcast op haar websites. Voor 2005 verwachten wij dat alle AEX-fondsen haar analisten- en persbijeenkomsten live zullen webcasten door middel van audio of video", aldus Iwan Lawerman, directeur Company Webcast.

related partner content for mobile comes here

Volgens Lawerman is er een zeer groot verschil tussen de AEX, Midkap en overige fondsen in het gebruik van dit soort nieuwe toepassingen: "De fondsen op de Midkap hebben afgelopen jaar een flinke sprong voorwaarts gemaakt. In 2003 beschikte slechts 30% van de Midkap fondsen over een vorm van webcast. Momenteel maakt 75% van de Midkap fondsen gebruik van webcasting". Ook voor deze fondsen verwacht Company Webcast dat in 2005 alle fondsen gebruik zullen maken van live webcasting.

Het meest teleurstellend zijn de overige fondsen. "Ondanks een hoge procentuele toename dit jaar, maakt momenteel slechts 15% van de overige beursfondsen gebruik van webcasting", aldus Lawerman. De overige fondsen brengen de totaalscore ook sterk omlaag: "slechts 38% van alle beursfondsen maakt momenteel gebruik van een live webcast".

Lawerman verwacht dat naast de analisten- en persbijeenkomsten, bedrijven over zullen gaan tot het webcasten van de aandeelhoudersvergaderingen en mogelijk ook belangrijke roadshows.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in