Alleen nog Air Miles voor AH-huismerk


De Telegraaf meldt dat de reden voor de koerswijziging een eigen onderzoek van Albert Heijn is, waaruit bleek dat vier van de vijf klanten (80 procent) liever een prijsverlaging hebben dan een Air Mile. Volgens woordvoerder Hans Koeleman blijkt uit de analyse van het klantengedrag dat er heel wisselend wordt gespaard.
Volgens hem is de conclusie gerechtvaardigd dat dit soort spaarsystemen enigszins op zijn retour is. ‘Maar wij nemen nadrukkelijk geen afscheid van de Air Miles. Ze vervullen nog altijd een belangrijke rol als klantenbinder.’
Air Miles sparen gaat door de beperkingen bij de super nu wel veel trager. De allergoedkoopste producten bij AH, Euroshopper, zijn volgens de supermarkt ‘al zeer scherp geprijsd’ en worden ook niet meer beloond met punten. Ook de plastic AH-tas levert geen extra Mile op. Yvette Bannier van de Air Miles-organisatie zegt niets tegen de stap van Albert Heijn te kunnen doen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnlangs besloot ABN Amro, ook op basis van onderzoek onder cliënten, het verstrekken van Air Miles bij de aankoop van producten en diensten met haar credit cards stop te zetten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid