Reumafonds experimenteert met sms-actie


Het televisieprogramma Radar kwam er achter dat 30 tot 50 procent van de 1,10 euro persms'je rechtstreeks naar de telefoonmaatschappij gaat. Vorig jaar moest van wat overbleef nog dekosten van televisiespotjes op MTV en andere campagne-uitingen betaald worden. In totaalreageerden 6000 jongeren.
Bij de nieuwe sms-campagne, die begin deze maand van start ging, zijn de kostbaretelevisiespotjes achterwege gebleven. De campagne-uitingen beperken zich tot de eigen website,een digitale nieuwsbrief en door een farmaceut bekostigde reclameborden op straat. Eind volgendjaar moet duidelijk zijn of deze sms-actie de moeite loont, aldus de woordvoerster.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Reumafonds benadrukt dat zij bij alle acties gezamenlijk keurig aan de regel voldoet dat75 procent van de inkomsten aan het goede doel zelf moet worden besteed. Desondanksoverweegt het fonds alsnog bij de sms-actie te vermelden welk percentage van de opbrengst naarde telefoonmaatschappij gaat en welk percentage de strijd tegen reuma ten goede komt. Wellichtlukt het om in de toekomst korting van de telefoonmaatschappijen te krijgen, aldus dewoordvoerster.
Het Tros-televisieprogramma Radar benadrukt dat andere charitatieve instellingen, zoals hetRode Kruis en Unicef, inmiddels afzien van sms-acties omdat ze te weinig opleverden. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid