Overslaan en naar de inhoud gaan

Reumafonds experimenteert met sms-actie

De sms-actie waarmee het Reumafonds geld voor de bestrijding van reumaprobeerde binnen te krijgen, heeft vorig jaar weinig opgeleverd. Toch…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het televisieprogramma Radar kwam er achter dat 30 tot 50 procent van de 1,10 euro persms'je rechtstreeks naar de telefoonmaatschappij gaat. Vorig jaar moest van wat overbleef nog dekosten van televisiespotjes op MTV en andere campagne-uitingen betaald worden. In totaalreageerden 6000 jongeren.

related partner content for mobile comes here

Bij de nieuwe sms-campagne, die begin deze maand van start ging, zijn de kostbaretelevisiespotjes achterwege gebleven. De campagne-uitingen beperken zich tot de eigen website,een digitale nieuwsbrief en door een farmaceut bekostigde reclameborden op straat. Eind volgendjaar moet duidelijk zijn of deze sms-actie de moeite loont, aldus de woordvoerster.

Het Reumafonds benadrukt dat zij bij alle acties gezamenlijk keurig aan de regel voldoet dat75 procent van de inkomsten aan het goede doel zelf moet worden besteed. Desondanksoverweegt het fonds alsnog bij de sms-actie te vermelden welk percentage van de opbrengst naarde telefoonmaatschappij gaat en welk percentage de strijd tegen reuma ten goede komt. Wellichtlukt het om in de toekomst korting van de telefoonmaatschappijen te krijgen, aldus dewoordvoerster.

Het Tros-televisieprogramma Radar benadrukt dat andere charitatieve instellingen, zoals hetRode Kruis en Unicef, inmiddels afzien van sms-acties omdat ze te weinig opleverden. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in