Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever somber over derde kwartaal

Unilever is niet positief over de omzetontwikkeling in het derde kwartaal. Het voedings en levensmiddelenconcern heeft de winstprognose…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Unilever bleven de maanden juli en augustus achter bij de eerdere prognoses en verkocht het bedrijf door het slechte weer in Noord-Europa minder ijs en kant-en-klare thee. Op deze producten haalt Unilever hoge marges.

related partner content for mobile comes here

Bij de omzetgroeiprognose houdt Unilever geen rekening met de invloed van bijzondere posten en goodwill (beia). Over geheel 2004 zal Unilever nu maximaal een groei van de winst per aandeel behalen van 5 procent. Eerder rekende Unilever nog een groei van tussen de 10 en 15 procent.

Unilever gaat volgens bestuursvoorzitter Antony Burgmans wel verder met het investeren in haar merken. 'Omzetgroei is de sleutel voor waardecreatie op lange termijn, en de recente prestatie op dit gebied is onacceptabel. We zullen dit oplossen en onze operaties simpeler maken en de investeringen in onze merken verhogen (FD).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in