Unilever somber over derde kwartaal


Volgens Unilever bleven de maanden juli en augustus achter bij de eerdere prognoses en verkocht het bedrijf door het slechte weer in Noord-Europa minder ijs en kant-en-klare thee. Op deze producten haalt Unilever hoge marges.
Bij de omzetgroeiprognose houdt Unilever geen rekening met de invloed van bijzondere posten en goodwill (beia). Over geheel 2004 zal Unilever nu maximaal een groei van de winst per aandeel behalen van 5 procent. Eerder rekende Unilever nog een groei van tussen de 10 en 15 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUnilever gaat volgens bestuursvoorzitter Antony Burgmans wel verder met het investeren in haar merken. 'Omzetgroei is de sleutel voor waardecreatie op lange termijn, en de recente prestatie op dit gebied is onacceptabel. We zullen dit oplossen en onze operaties simpeler maken en de investeringen in onze merken verhogen (FD).’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid