Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster overschrijdt maximum reclamezendtijd

De Ster heeft vorig jaar te veel zendtijd gebruikt en krijgt daarom van het Commissariaat voor de Media een boete van 81.000 euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reclamezendtijd mag 6,5 procent van de zendtijd van Publieke Omroep beslaan. In 2003 gebruikte de Ster 6,4 procent, maar daarbovenop kwam 0,9 procent voor het uitzenden van programmapromo's en de 'omlijsting', de begin- en eindfilmpjes als inleiding en afsluiting van de reclameboodschappen. Met die zendtijd verwierf de Ster geen extra inkomsten. Mede daarom legde het commissariaat niet de maximumboete van 135.000 euro op.

related partner content for mobile comes here

Het commissariaat meldt ook dat de diverse omroepen in 2003 voldeden aan de wettelijke programmavoorschriften uit de Mediawet. In het programma-aanbod zagen zijn weinig verschuivingen. Meer dan de helft van de uitzendingen bestond vorig jaar uit informatieve en educatieve programma's, bijna eenderde betrof culturele programma's en 15 procent kunstprogramma's. Het programmavoorschrift verlangt respectievelijk 35, 25 en 12,5 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in