Ster overschrijdt maximum reclamezendtijd


De reclamezendtijd mag 6,5 procent van de zendtijd van Publieke Omroep beslaan. In 2003 gebruikte de Ster 6,4 procent, maar daarbovenop kwam 0,9 procent voor het uitzenden van programmapromo's en de 'omlijsting', de begin- en eindfilmpjes als inleiding en afsluiting van de reclameboodschappen. Met die zendtijd verwierf de Ster geen extra inkomsten. Mede daarom legde het commissariaat niet de maximumboete van 135.000 euro op.
Het commissariaat meldt ook dat de diverse omroepen in 2003 voldeden aan de wettelijke programmavoorschriften uit de Mediawet. In het programma-aanbod zagen zijn weinig verschuivingen. Meer dan de helft van de uitzendingen bestond vorig jaar uit informatieve en educatieve programma's, bijna eenderde betrof culturele programma's en 15 procent kunstprogramma's. Het programmavoorschrift verlangt respectievelijk 35, 25 en 12,5 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid