Lichte omzetgroei detailhandel
Dat is volledig toe te schrijven aan hogere prijzen. De prijsstijging bedroeg 2,7 procent, terwijl het volume met 2,1 procent kromp. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. Daarbij past de kanttekening dat de omzet negatief beïnvloed is door de samenstelling van de koopdagen. Na correctie hiervoor komt de omzetgroei uit op ruim 2 procent. Het volume kromp nog licht. Dit ligt in lijn met de eerste 4 maanden van 2011.
Winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden in mei bijna 1 procent minder omzet. De prijsstijging compenseerde het verlies aan volume niet helemaal. Zowel supermarkten als speciaalzaken noteerden minder omzet. Ook non-foodwinkels hadden in mei te maken met een omzetdaling van ongeveer 1 procent. Winkels in woninginrichtingartikelen noteerden de sterkste omzetafname. Daarentegen was de omzet van de textielsupermarkten flink hoger dan een jaar eerder.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe omzet van de detailhandel via internet groeide met 8 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid