Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte omzetgroei detailhandel

In mei 2011 heeft de detailhandel 0,5 procent meer omgezet dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is volledig toe te schrijven aan hogere prijzen. De prijsstijging bedroeg 2,7 procent, terwijl het volume met 2,1 procent kromp. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. Daarbij past de kanttekening dat de omzet negatief beïnvloed is door de samenstelling van de koopdagen. Na correctie hiervoor komt de omzetgroei uit op ruim 2 procent. Het volume kromp nog licht. Dit ligt in lijn met de eerste 4 maanden van 2011.

related partner content for mobile comes here

Winkels in voedings- en genotmiddelen behaalden in mei bijna 1 procent minder omzet. De prijsstijging compenseerde het verlies aan volume niet helemaal. Zowel supermarkten als speciaalzaken noteerden minder omzet. Ook non-foodwinkels hadden in mei te maken met een omzetdaling van ongeveer 1 procent. Winkels in woninginrichtingartikelen noteerden de sterkste omzetafname. Daarentegen was de omzet van de textielsupermarkten flink hoger dan een jaar eerder.

De omzet van de detailhandel via internet groeide met 8 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in