Overslaan en naar de inhoud gaan

20 procent b2b-marketeers heeft geen marketingbudget

20 procent van de b2b-marketeers heeft geen eigen budget. Bij veel bedrijven bestaat de functie van b2b-marketeer ook niet officieel. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is mede op initiatief van SpotonVision uitgevoerd. Reg van Steen, sectordirecteur Business & Finance TNS NIPO en voorzitter van het platform NIMA B2B, vertelt exclusief in Tijdschrift voor Marketing over de allereerste resultaten.

related partner content for mobile comes here

Van Steen:'Wat je ziet is dat men in b2b marketingverantwoordelijkheden onderbrengt bij andere functies. Dat kan bij sales zijn, bij algemeen management, een commercieel directeur, of bij iemand die zich met pr en publiciteit bezighoudt. Het is geen officieel verankerde functie.'

De hoofdconclusies uit het onderzoek:

- De budgetten voor b2b-marketing zitten in de lift. Van Steen: ´‘Er zijn weinig b2b-organisaties met grote budgetten. Maar uit de barometer kwam wel naar voren dat het segment een impuls gaat krijgen.´

- Uitgaven aan website, e-mailmarketing, social media, pr en crm groeien
.
- Een op de vier bedrijven is actief op Twitter

Doordat b2b-marketing met name in de kleine organisaties er vaak “een beetje bij” wordt gedaan, ontbreken kennis en ervaring en budget om de effectiviteit te meten. Daardoor is het niet zo vreemd dat:

- Drie van de vier b2b-bedrijven niet het rendement van hun marketinguitgaven vast stellen
- Slechts 12 procent van de organisaties een weldoordachte social mediastrategie in de praktijk brengt.

Nederlandse b2b-bedrijven doen ook veel minder aan contentmarketing dan die in de VS en Groot-Brittannië. Van Steen: ‘Ik verwacht op dat vlak een flinke inhaalslag. Ook hier geldt: budget en het ontbreken van een specifieke functie.

De volledige barometer is binnenkort te downloaden van de .

Het hele interview met Reg van Steen staat in het juli/augustusnummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in