Overslaan en naar de inhoud gaan

Verzekeren op basis van crowdsourcing

Nieuwe verzekeraar Nederlanden van Nu biedt sinds vorige week 8 schadeverzekeringen aan, naar eigen zeggen samengesteld op basis van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten konden de afgelopen maanden via internet mede bepalen hoe het aanbod van de nieuwe verzekeraar eruit moest komen te zien.

related partner content for mobile comes here

De meeste reacties kwamen binnen op de gesloten vragen op de site: bijna 25.000. Het aantal zelf geformuleerde reacties bedroeg ruim 300 en was verdeeld over de eigen website, NUjij, Facebook en Twitter. Daarnaast ontving de verzekeraar spontane reacties via e-mail en telefoon.

De resultaten zijn niet heel erg verrassend: consumenten willen vooral duidelijkheid over wat wel en niet verzekerd is (94 procent). En ze willen eerlijk behandeld worden: 68 procent bijvoorbeeld wil wel een bonusgarantie waarmee eenmaal per jaar een autoschade kan worden geclaimd zonder dat daardoor de no-claimkorting afneemt. Maar tegelijkertijd wil 79 procent daar niet een 15 procent hogere basispremie voor betalen. En 74 procent hoeft geen pakketkorting als dat betekent dat de basispremie hoger wordt. Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden op .

Bovenstaande resultaten konden direct worden vertaald naar het verzekeringsaanbod, aldus de verzekeraar. Voor sommige andere resultaten was dat lastiger, omdat de meningen erover verdeeld waren. Bijvoorbeeld over de wenselijkheid van pechhulp bij een autoverzekering, of medische kosten bij een reisverzekering. In die gevallen is uiteindelijk vaak gekozen voor een optionele dekking. Nederlanden van Nu-directeur Arjen Dijkstra: ‘Al met al denk ik dat we op basis van de verzamelde meningen een mooi aanbod hebben ontwikkeld. Verzekeringen met dekkingen die er werkelijk toe doen, niet betalen voor flauwekul en een lage kostenstructuur leiden tot een prijs-prestatieverhouding die voor veel klanten aantrekkelijk is. Maar de toekomst moet dat natuurlijk gaan uitwijzen.

Het aanbod bestaat nu uit een auto-, motor-, inboedel-, opstal-, aansprakelijkheids-, doorlopende reis-, ongevallen- en rechtsbijstandverzekering. Het crowdsourcen blijft volgens de Nederlanden van Nu niet beperkt tot invloed op het pakket. Zo moet de website nog verbeterd en kunnen klanten tips en ervaringen delen.

De Nederlanden van Nu is een dochter van verzekeraar Generali.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in