Verzekeren op basis van crowdsourcing
Consumenten konden de afgelopen maanden via internet mede bepalen hoe het aanbod van de nieuwe verzekeraar eruit moest komen te zien.
De meeste reacties kwamen binnen op de gesloten vragen op de site: bijna 25.000. Het aantal zelf geformuleerde reacties bedroeg ruim 300 en was verdeeld over de eigen website, NUjij, Facebook en Twitter. Daarnaast ontving de verzekeraar spontane reacties via e-mail en telefoon.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe resultaten zijn niet heel erg verrassend: consumenten willen vooral duidelijkheid over wat wel en niet verzekerd is (94 procent). En ze willen eerlijk behandeld worden: 68 procent bijvoorbeeld wil wel een bonusgarantie waarmee eenmaal per jaar een autoschade kan worden geclaimd zonder dat daardoor de no-claimkorting afneemt. Maar tegelijkertijd wil 79 procent daar niet een 15 procent hogere basispremie voor betalen. En 74 procent hoeft geen pakketkorting als dat betekent dat de basispremie hoger wordt. Meer onderzoeksresultaten zijn te vinden op www.nederlandenvannu.nl/uw-mening/uitkomst-onderzoek.html.
Bovenstaande resultaten konden direct worden vertaald naar het verzekeringsaanbod, aldus de verzekeraar. Voor sommige andere resultaten was dat lastiger, omdat de meningen erover verdeeld waren. Bijvoorbeeld over de wenselijkheid van pechhulp bij een autoverzekering, of medische kosten bij een reisverzekering. In die gevallen is uiteindelijk vaak gekozen voor een optionele dekking. Nederlanden van Nu-directeur Arjen Dijkstra: ‘Al met al denk ik dat we op basis van de verzamelde meningen een mooi aanbod hebben ontwikkeld. Verzekeringen met dekkingen die er werkelijk toe doen, niet betalen voor flauwekul en een lage kostenstructuur leiden tot een prijs-prestatieverhouding die voor veel klanten aantrekkelijk is. Maar de toekomst moet dat natuurlijk gaan uitwijzen.
Het aanbod bestaat nu uit een auto-, motor-, inboedel-, opstal-, aansprakelijkheids-, doorlopende reis-, ongevallen- en rechtsbijstandverzekering. Het crowdsourcen blijft volgens de Nederlanden van Nu niet beperkt tot invloed op het pakket. Zo moet de website nog verbeterd en kunnen klanten tips en ervaringen delen.
De Nederlanden van Nu is een dochter van verzekeraar Generali.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid