Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen halen meer geld op

Goede doelen hebben vorig jaar meer geld uit eigen fondsen opgehaald dan het jaar ervoor. De opbrengst van de 25 grootste doelen steeg met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

KWF Kankerbestrijding blijft net als voorgaande jaren het grootst met ruim 102 miljoen euro aan donaties, een stijging van 17 procent. Andere goede doelen die het goed deden zijn Artsen zonder Grenzen (23,4 procent) en Woord en Daad (26,3 procent).

related partner content for mobile comes here

De stijging van KWF Kankerbestrijding is voor een groot deel te danken aan de fietstocht Alpe d’Huzes waarbij de Franse berg uit de Tour de France zes keer moet worden beklommen door gesponsorde deelnemers. In 2010 haalde het fonds hiermee 12 miljoen euro op.

Bij tien van de 25 grootste goede doelen daalden de inkomsten. De grootste verliezers waren vorig jaar Cordaid (-17,8 procent) en de Dierenbescherming (-16,7 procent). (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in