Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbus 51-campagnes; minder maar wel effectiever

Postbus 51 campagnes mogen dan ter discussie staan, ze worden wel steeds effectiever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de van de Postbus 51-campagnes. Ook het bereik van de campagnes en de waardering van het publiek vertonen een stijgende lijn. Daarmee werpt het beleid om de massamediale campagnes in aantal te beperken en effectiever te maken, vruchten af, zo meldt het ministerie van Algemene Zaken in een persbericht.

related partner content for mobile comes here

Het aantal Postbus 51-campagnes is de afgelopen jaren fors gedaald. Sinds 2009 is het aantal teruggebracht naar maximaal twintig per jaar. Met ingang van dit jaar tellen alle campagnes die gebruik maken van landelijke tv, zowel binnen Postbus 51 als daarbuiten, mee in dit aantal.
In 2010 zijn 18 Postbus 51-campagnes gevoerd voor een mediabudget van in totaal €9,3 miljoen . In 2005 waren de bestedingen aan Postbus 51-campagnes nog ruim twee keer zo hoog, te weten €18,9 miljoen. Belangrijkste middelen zijn televisie- en radiospots, de helft van het mediabudget gaat naar andere media zoals internet, buitenreclame en print.
De waardering van het publiek voor de Postbus 51-campagnes is gestegen van een rapportcijfer van 6,6 in 2007 naar een 6,9 in 2010. 86% van het volwassen publiek herkent de uitingen van de campagne. Dit komt mede doordat de televisie-inzet van een standaard Postbus 51-roulement is verzwaard.

Minister Edith Schippers (EZ) liet anderhalve maand geleden weten te willen waarbij mensen worden aangezet tot een gezondere leefstijl. Ze vindt ze betuttelend: de overheid vertelt de burger met opgeheven vingertje dat hij gezond moet leven. Bovendien zouden ze niet effectief genoeg zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in