Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte daling omzet reclamebranche in tweede kwartaal

De omzet in de Nederlandse reclamebranche is in het tweede kwartaal van 2010 licht gedaald, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een lange periode van fors negatieve groeicijfers doen zij het nu minder slecht. De stemming onder de ondernemers in de reclamebranche is nog steeds somber voor wat betreft het economische klimaat. Voor het komende kwartaal zijn de verwachtingen over de omzet, de afzetprijzen en de werkgelegenheid negatief.
Bij de reclamebureaus bleef in het tweede kwartaal van 2010 de omzetkrimp beperkt tot 0,4 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De krimp is nu beduidend lager dan de voorgaande kwartalen toen de omzet van de reclamebureaus flinke klappen kreeg. De reclamebestedingen van bedrijven zijn door het WK voetbal fors toegenomen. Hierdoor hebben de reclamebureaus het dit kwartaal beter gedaan dan de zakelijke dienstverlening als geheel.
Uit de conjunctuurtest van juli 2010 van het CBS blijkt dat de ondernemers in de reclamebranche iets minder negatief gestemd zijn over het economische klimaat dan in de voorgaande periode. Per saldo is het oordeel over het economische klimaat gestegen van -29 naar -10.
Per saldo verwacht een kwart van de ondernemers een omzetdaling in het derde kwartaal van 2010. De ondernemers zijn ook somber gestemd over de prijzen die zij in rekening brengen aan de afnemers van hun diensten. Over de werkgelegenheid in hun branche zijn zij ook licht pessimistisch gestemd. Per saldo verwacht 5 procent een daling van de personeelssterkte.

related partner content for mobile comes here

Meer cijfers zijn te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in