Overslaan en naar de inhoud gaan

DM Barometer: privacy in de marketingbranche

In het tweede kwartaal van 2010 heeft de DM Barometer een specifiek thema uit de branche onder de loep genomen: privacy in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De DM Barometer is een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing. Voor dit onderzoek werden 1144 marketeers ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

De privacy van persoonsgegevens staat steeds vaker ter discussie. De overgrote meerderheid van de respondenten (94 procent) acht de privacy wetgeving & zelfregulering van belang voor de marketing. Slechts twee procent vindt de privacy wetgeving & zelfregulering onbelangrijk.

De meeste marketeers (44 procent) leggen de verantwoordelijkheid voor de privacy van persoonsgegevens bij het bedrijfsleven neer.

De belangrijkste uitkomsten:

- Het overgrote deel van de organisaties (95 procent) houdt zich aan de wetgeving voor de werving van e-mailadressen voor prospectdoeleinden.

- Eén op de twee marketeers heeft in de afgelopen drie maanden de privacy statement van zijn organisatie gelezen. Eén op de vier organisaties heeft in diezelfde periode de privacy statement herzien.

- Sociale netwerken mogen de privacy issues niet negeren maar moeten juist leidend zijn door gebruikers er attent op te maken wat zij met persoonlijke informatie kunnen en mogen doen, aldus 70 procent van de marketeers.

- Een kleine meerderheid (55 procent) geeft aan wel eens gebruik te maken van data van sociale netwerken.

- De meeste marketeers (45 procent) zijn niet van mening dat privacy de prijs is die de consument moet betalen voor de gratis kennis en informatie die internet te bieden heeft. 34 procent vindt van wel en 21 procent blijft neutraal.

- 63 procent vindt dat klanten zo makkelijk hun gegevens geven in ruil voor een klein geschenk dat privacy vooral beschermd wordt door de integriteit van de marketeer.

- De politiek maakt zich drukker om het beschermen van persoonsgegevens dan de burger zelf, vindt 71 procent.

Het gehele onderzoek kunt u teruglezen in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Gratis inzage kengetallen DM-branche

Doe mee aan de DM Barometer – bestedingscijfers Q3 en ontvang gratis een uitgebreide rapportage van het onderzoek.
De DM Barometer is een onderzoek naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing van DDMA, Tijdschrift voor Marketing en OMG/Mailmedia.
.
Het beantwoorden van de vragen neemt slechts tien minuten van uw tijd in beslag.

Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in