Overslaan en naar de inhoud gaan

Fysieke I Like-button in Haags museum

De ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’ button, Facebook-gebruikers klikken hem online regelmatig aan. Maar wat als je op een festival bent,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’ button, Facebook-gebruikers klikken hem online regelmatig aan. Maar wat als je op een festival bent, een mooi kunstwerk in een museum hebt ontdekt of net naar een goeie film bent geweest? Speciaal voor deze momenten ontwikkelde een fysieke Like button.

related partner content for mobile comes here

Pilot-locatie is het , tijdens de Museumnacht Den Haag op 4 september. Bezoekers 'Liken' er de verschillende programma-onderdelen via een speciale chip, die direct is verbonden met hun Facebook account.

Hoe werkt het? Bij binnenkomst krijg je een speciale sleutelhanger. Deze wordt tijdelijk gekoppeld aan je persoonlijke Facebook account. Vervolgens beleef je het programma van het Museum voor Communicatie tijdens de museumnacht. Wil je je vrienden laten weten waar je bent, wat je doet en of je het leuk vindt? Dan haal je je sleutelhanger langs de speciale zuilen, en de informatie staat op je Facebook pagina.

‘Dat de offline en online wereld elkaar sowieso gaan ontmoeten, is duidelijk. Onze digitale en fysieke levens hoeven niet langer náást elkaar te bestaan, maar lopen lekker door elkaar heen. Dat is onze visie en het is ook precies wat wij doen’, aldus Thijs van den Anker, Tim de Jong en Wytze Voerman van SowiSocial.
Het trio belooft de komende tijd nog meer offline/online tools uit te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in