Fysieke I Like-button in Haags museum


De ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’ button, Facebook-gebruikers klikken hem online regelmatig aan. Maar wat als je op een festival bent, een mooi kunstwerk in een museum hebt ontdekt of net naar een goeie film bent geweest? Speciaal voor deze momenten ontwikkelde SowiSocial een fysieke Like button.
Pilot-locatie is het Museum voor Communicatie, tijdens de Museumnacht Den Haag op 4 september. Bezoekers 'Liken' er de verschillende programma-onderdelen via een speciale chip, die direct is verbonden met hun Facebook account.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHoe werkt het? Bij binnenkomst krijg je een speciale sleutelhanger. Deze wordt tijdelijk gekoppeld aan je persoonlijke Facebook account. Vervolgens beleef je het programma van het Museum voor Communicatie tijdens de museumnacht. Wil je je vrienden laten weten waar je bent, wat je doet en of je het leuk vindt? Dan haal je je sleutelhanger langs de speciale zuilen, en de informatie staat op je Facebook pagina.
‘Dat de offline en online wereld elkaar sowieso gaan ontmoeten, is duidelijk. Onze digitale en fysieke levens hoeven niet langer náást elkaar te bestaan, maar lopen lekker door elkaar heen. Dat is onze visie en het is ook precies wat wij doen’, aldus Thijs van den Anker, Tim de Jong en Wytze Voerman van SowiSocial.
Het trio belooft de komende tijd nog meer offline/online tools uit te brengen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid