Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop muziek, films en games gedaald

De verkoop van entertainmentproducten, zoals films, cd's en games, is in de eerste zes maanden van dit jaar met 8 procent gedaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten gaven vooral minder geld uit aan games en spelcomputers. De verkoop van muziek via digitale kanalen steeg wel, becijfert brancheorganisatie NVPI. In totaal gaven consumenten in de eerste helft van dit jaar ruim 348 miljoen euro uit aan entertainmentproducten. Dat is ruim 30 miljoen minder dan in de eerste zes maanden van 2009.

related partner content for mobile comes here

De verkoop van albums op cd's liep terug met 6 procent en die van singles met bijna 19 procent. Maar de verkoop van digitale muziekalbums maakte juist een sprong van 26 procent tot ruim 5 miljoen euro.

Bij games was sprake van een terugval met 13,6 procent tot een totale verkoop van bijna 117 miljoen euro. De sector laat sinds een onstuimige groei vóór 2009 een krimp zien, maar volgens de NVPI is er geen sprake van verval op de computerspelletjesmarkt. Het gaat eerder om stabilisatie, aldus de .

De verkoop van gewone dvd's daalde met 7,1 procent, van ruim 130 miljoen euro naar 121 miljoen euro. Blu-ray maakte echter een verkoopspurt van 71 procent. Het aandeel van blu-ray is echter nog niet zo groot. In totaal werd er voor ruim 12 miljoen euro aan blu-rayfilms verkocht.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in