Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G verandert beloningssysteem

Procter & Gamble voorziet een aantal magere jaren en past zijn beloningssysteem daar op aan. Er wordt voortaan ook uitgekeerd als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G maakt zich klaar voor een periode waarin minder gegroeid wordt, en er lagere prijzen voor producten gerekend moeten worden. Zo schrijft Adage.

related partner content for mobile comes here

Het oude systeem, genaamd "Business Growth Plan”, ging uit van beloningen (cash en aandelen) op basis van organische salesgroei (5 procent), zonder de impact van aqcuisities, afsplitsingen en wisselkoersen.

Organische salesgroei lag in het meest recente kwartaal echter op 4 procent, een procent onder de doelstelling van 5 procent. P&G deed het echter wel iets beter dan Unilever en Colgate-Palmolive Co.

In het nieuwe systeem, dat de naam "Performance Stock Program" meekrijgt, wordt de verkoopresultaat ook afgemeten aan het resultaat van de concurrent (1 of 2 procent voorsprong op de rest van de markt). Winnen betekent voortaan dus ook ‘het beter doen dan Unilever en, L’Oreal, ondanks tegenvallende verkoopcijfers’.

Topmanagers worden de komende jaren dus gespaard, maar het kan ook betekenen dat je juist wordt beloond als je een felle concurrentiestrijd begint in een categorie waar je concurrent het goed doet.

Analisten denken dat de verandering te maken heeft met de onzekerheid over consumentenbestedingen. Consumenten geven minder uit en denken langer na over een aankoop. Men meent dat het bedrijf daarom mikt op marktaandeel en minder op groei van de categorie.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in