Overslaan en naar de inhoud gaan

Elke dag nieuwe tv-commercial Ikea

Ikea zendt vanaf 1 september iedere dag een nieuwe tv-commercial uit op de Nederlandse televisie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in Ikea-winkels. Vanavond is exclusief bij op Nederland 3 de aftrap te zien.
Met een dagelijks nieuwe commercial wil Ikea een verbinding leggen tussen zijn aanbod en het dagelijks leven van zijn klanten. Nico de Jong, marketingmanager van Ikea Nederland: ‘Ikea is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien hoe Ikea aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’
Het hebben van een prettige en fijne woning is volgens De Jong voorwaarde voor een gelukkig leven. 'Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’
De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk doordat Ikea manieren zegt te hebben gevonden om efficiënter te produceren. Opnames zijn in de winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames. Op is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien. Vanaf 1 september is rond de belangrijke actualiteitenprogramma’s op tv iedere dag een nieuwe tv-commercial te zien. De nieuwe campagne ‘Elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in