Elke dag nieuwe tv-commercial Ikea
De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in Ikea-winkels. Vanavond is exclusief bij TV Lab op Nederland 3 de aftrap te zien.
Met een dagelijks nieuwe commercial wil Ikea een verbinding leggen tussen zijn aanbod en het dagelijks leven van zijn klanten. Nico de Jong, marketingmanager van Ikea Nederland: ‘Ikea is heel veelzijdig, veel meer dan mensen denken. Het leven thuis is ook geen dag hetzelfde. Met deze campagne laten we op een unieke manier zien hoe Ikea aansluit bij het dagelijks leven van onze klanten.’
Het hebben van een prettige en fijne woning is volgens De Jong voorwaarde voor een gelukkig leven. 'Uit eerder onderzoek weten we dat driekwart van de Nederlanders die hun woninginrichting heeft aangepast, daarvan blij, gelukkig en tevreden wordt.’
De sprong van 4 naar 365 commercials per jaar is mogelijk doordat Ikea manieren zegt te hebben gevonden om efficiënter te produceren. Opnames zijn in de winkels, met eenvoudige apparatuur en een vaste groep acteurs. Ook duren de spotjes maar 15 seconden, de helft van wat gebruikelijk is bij veel reclames. Op ikea.nl/elkedagisanders is vanaf woensdag een ‘making of’ van het productieproces te zien. Vanaf 1 september is rond de belangrijke actualiteitenprogramma’s op tv iedere dag een nieuwe tv-commercial te zien. De nieuwe campagne ‘Elke dag is anders’ wordt verder ondersteund door radiospots en online- en outdoor advertising.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid