Overslaan en naar de inhoud gaan

'Een (intern) breed gedragen corporate merk is bijna altijd vaag en betekenisloos'

Workshopleider Tibor van Bekkum: Oneens. Hoe scherper de corporate positionering, hoe groter de kans dat het gedragen wordt. De kracht van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En identificatietheorie laat nu juist zien dat mensen de psychologische behoefte hebben aan 'self-differentiation'. Ze hebben de behoefte zichzelf te onderscheiden en identificeren zich dus makkelijker met iets wat helder is en een unieke betekenis heeft. Merken als McKinsey, Google, Shell of Greenpeace hebben intern een enorme bindende kracht. Een vaag en betekenisloos corporate merk kan helemaal niet breed gedragen worden. Er is immers niets om je mee te identificeren. Het wordt hooguit geaccepteerd.

related partner content for mobile comes here

Tibor van Bekkum geeft de workshop 'Positioneren: kiezen en creëren van relevant onderscheid met het merk' aanstaande 13 september op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in